15 דברים שצריך לדעת לפני הטיול שלכם לפיליפינים

'admin'

'admin'

אחד הדברים המרגשים והמהנים ביותר בטיול ליעד אקזוטי, כמו הפיליפינים, הוא לחוות את השוני העצום בינו ובין החיים הרגילים המוכרים לנו מישראל: האוכל, האנשים, התרבות, המנהגים – הכול שונה ומלהיב.

ועדיין, עם כמה שכיף לגלות את השוני תוך כדי הטיול עצמו, יש כמה דברים שכדאי לדעת מראש, על מנת שתוכלו להתכונן לטיול בפיליפינים ולהתאים את הציפיות למציאות. קיבצנו עבורכם כמה טיפים, שכל מטייל טרי לפיליפינים צריך לדעת.

חופשה בפיליפינים – מידע שימושי למטייל

טיסות לפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

טיסות פנים בפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) בנתב"ג – טיפים ומידע למטייל

השכרת רכב בפיליפינים – השוואת מחירים ומידע שימושי

אינטרנט, סלולרי ותקשורת בפיליפינים

טיפים למטייל בפיליפינים

בפיליפינים נדרש כרטיס יציאה מהמדינה

כל מי שמתכנן חופשה בפיליפינים יגלה בשלב מוקדם, שכניסה למדינת האיים הקסומה כרוכה בהוצאת ויזה, ואם תרצו לדעת פרטים חשובים בנושא זה, אתם מוזמנים לקרוא את המדריך להוצאת ויזה המופיע באתר. מה שפחות ידוע, זה שעם כניסתכם לפיליפינים, יבקשו לראות את כרטיס היציאה שלכם – לאו דווקא לישראל, אלא לכל מקום. לכן, אם תכננתם לקנות כרטיס לכיוון אחד, ומהפיליפינים להמשיך למדינות אחרות בדרום-מזרח אסיה, ולא להכין מבעוד מועד כרטיס ליעד הבא – תכננו שוב. אתם לא חייבים לסגור את כל הטיול שלכם מראש כדי לפתור את הדרישה הזו.

תוכלו להשתמש במנוע להשוואת מחירי טיסות, ולמצוא בו טיסה זולה לכל יעד סמוך לפיליפינים (במנוע החיפוש של חברת קיווי, שצירפנו כאן לנוחיותכם, תוכלו להגדיר בשדה מדינת היעד "כל מקום", וכך תוכלו לבחור את היעד הבא שלכם על בסיס המחיר הנמוך ביותר. לאחר שתמצאו את הטיסה הזולה ביותר, תוכלו לבצע את הרכישה ואת ניהול ההזמנה ישירות דרך המערכת של קיווי. תוכלו למצוא כרטיסים בעלויות נמוכות יחסית, כך שגם אם יהיו לכם שינויים בתוכניות, ולבסוף תחליטו לא להשתמש בו, אלא רק על מנת להיכנס לפיליפינים ללא בעיה, הבזבוז לא יהיה כבד מדי. אם לא תדאגו לכרטיס יציאה מבעוד מועד, יתכן שתיאלצו לרכוש בשדה התעופה בפיליפינים כרטיס על פי הזמינות באותו רגע, וכך אתם עלולים לבזבז מאות דולרים על כרטיס שאתם לא צריכים.

בחרו במוניות הלבנות

אם אחרי הנחיתה בפיליפינים, תחליטו לעצור בשדה התעופה מונית, תצטרכו לבחור בין מונית לבנה למונית צהובה. מונית לבנה היא מונית מורשית שמפעילה מונה, ולרוב כדי לעלות עליה, תצטרכו לעמוד בתור, אך המחיר יהיה בערך מחצית ממה שתשלמו עבור מונית צהובה שמבקשת "מחיר קבוע מראש".

גם בערים גדולות בפיליפינים (שבהן מתניידים בעיקר במוניות), הקפידו לשאול מראש האם הנהג מתכוון להפעיל מונה (Meter), לפני שאתם עולים למונית. אם הנהג מזרז אתכם להיכנס למונית, או מנסה להגיד לכם משהו בסגנון "כן, כן, נראה", חפשו מונית אחרת.

בלי סמים!

אם אתם עדיין לא מודעים ליחס הקשוח בדרום-מזרח אסיה לשימוש בסמים, חשוב מאוד שתדעו זאת, ולא תיקחו סיכונים מיותרים במהלך הביקור בפיליפינים. מעבר לכך, שהעונשים הקבועים בחוק הם קיצוניים בכל קנה מידה, ושלעומת בתי הכלא במזרח, הכלא הישראלי הוא בערך קייטנת טיסנים, בעבר, נשיא המדינה עודד אזרחים לרצוח, לא פחות, סוחרי סמים ומכורים (בחור חביב…) אלפים נהרגו במסגרת היוזמה למלחמה בנגע הסמים בפיליפינים. עשו לעצמכם טובה והישארו מחוץ למלחמה הזו.

פה משתמשים ב-Grab

Grab היא אפליקציה המספקת שירותים יומיומיים חיוניים למאות מיליוני אנשים בדרום מזרח אסיה, ובין היתר, משמשת כ-"גט טקסי" של המזרח הרחוק. היא מאוד פופולרית ונוחה. מחירי המוניות שמוזמנות דרך גראב אינם זולים יותר מאלה של מונית רגילה שעוצרים ברחוב, אבל שימוש באפליקציה מבטיח שיופעל מונה ב-100 אחוז מהמקרים. יתרון נוסף של השימוש באפליקציה הוא שהיא מאפשרת לכם להזין כתובת מדויקת, וכך חוסכת טעויות ובלבול עקב חוסר הבנה בתקשורת מול הנהג. שימו לב, שעמלות שנגבות מהנהג (כמו כבישי אגרה וגשרים מסוימים), יחולו עליכם ולא יחויבו דרך האפליקציה, כך שאם הנסיעה שלכם כוללת מעבר בכבישים כאלה, יהיה עליכם להצטייד גם בכסף מזומן ולשלם את התוספת לנהג בסוף הנסיעה. השימוש באפליקציה פופולרי בעיקר בערים גדולות כמו מנילה וסבו סיטי.

הורידו את אפליקציית Maps.Me

הפיליפינים הוא יעד שבו הולכים הרבה ברגל. יש מסלולים מדהימים ויעדים נהדרים, שנגישים רק בהליכה איטית דרך יערות ובמעבר דרך מפלים ומערות. רוב האזורים הללו לא תמיד מופיעים במפות המודפסות – ובדרך כלל גם השילוט לא מאוד יעיל, אם הוא בכלל קיים. אפליקציית Maps.Me מאפשרת לכם להוריד מסלולים מעודכנים וסופר-מדויקים, ולגשת אליהם גם כשאתם לא מחוברים לשום רשת (אוף-ליין). תמצאו בה מסלולים שאפילו בגוגל מפות לא תראו, ובשביל יעד כמו הפיליפינים, היא חייבת להיות על הטלפון שלכם.

עדיף לסמוך על מזומן

כל עוד אתם נמצאים בערים הגדולות, ומבצעים רכישות בחנויות מותגים ובקניונים גדולים, תוכלו לשלם בכרטיס אשראי או באפליקציות תשלומים מובילות, כמו שאתם רגילים. לעומת זאת, ברוב העסקים הקטנים בפיליפינים אין אפשרות כזו. בדוכני אוכל, הוסטלים, אטרקציות וטיולים – התכוננו לשלם במזומן. חשוב לדעת, שבערים הקטנות ובאזורים כפריים קשה מאוד, ולעתים לא ניתן, למצוא כספומטים. גם בערים שיש בהן כספומטים, הם לא תמיד פועלים, וגם כשכן, לא תמיד הם מוציאים כסף (אל תדאגו, אם הכרטיס שלכם יצא מהמכשיר ולא הוציא כסף, לא חויבתם, פשוט נגמר הכסף במכונה). לכן מומלץ תמיד להסתובב עם קצת כסף מקומי מזומן עליכם (או עם דולרים להמרה), ליתר בטחון.

המדינה עוד לא התרגלה לגמרי לתיירים

בשנים האחרונות, הרשתות החברתיות הפכו את הטפטוף התיירותי אל הפיליפינים לשטף חסר תקדים. המקומות, האנשים והתמונות המרהיבות הקפיצו את המדינה לתודעה של מטיילים צעירים רבים. כתוצאה מכך, התחילו להגיע לפיליפינים הרבה יותר אנשים מכפי שהתשתיות המקומיות התרגלו להתמודד איתם. לכן, אם אתם טסים בעונת שיא התיירות, וודאו שאתם סוגרים הכל מראש – מלונות, נסיעות, אטרקציות – הכול! מלונות מתמלאים ברגע, וגם טיסות והפלגות פנימיות. אתם לא רוצים לנחות במנילה ולהתחיל להיגרר ממלון למלון ולשאול אם במקרה יש להם מיטה עבורכם. סביר להניח, שבעוד כמה שנים יהיו יותר מקומות ואפשרויות, אבל כרגע, לכו על בטוח וסגרו את כל הטיול מראש.

הכול יכול לקרות

אתם מטיילים באזור טרופי. למרות שחם לאורך רוב השנה, קחו בחשבון שמזג האוויר לא מאוד יציב. יכול להיות שיגיע גשם במפתיע, וטיולים קצרים יתבטלו או יידחו. אם טייפון צפוי להגיע, יכול להיות שתצטרכו להזיז תוכניות שעשיתם. זה לא קורה המון, אבל זה יכול לקרות, אז קחו את זה בחשבון, ואם זה קורה, קחו את זה בקלות.

שימו נייר טואלט בתיק

חוק מאוד פשוט: לא יוצאים מהחדר בלי גליל נייר טואלט בתיק! סמכו עלינו. לא בכל שירותים בפיליפינים תמצאו נייר, ואתם ממש לא רוצים להיתפס בלי גליל. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

אל תשתו מהברז

לא מומלץ לשתות מים ישירות מהברז בשום מקום בפיליפינים. עם זאת, במסעדות הרגישו חופשיים לבקש מים שלא מבקבוק סגור (בחינם). המסעדות בפיליפינים מציעות ללקוחות מים מסוננים ובטוחים לשתייה, ללא תוספת תשלום. פשוט בקשו מים בכוס, הם יבינו למה אתם מתכוונים.

אל תלבינו את עצמכם בטעות

כמו בתאילנד, להרבה מתכשירי הקוסמטיקה והטואלטיקה בפיליפינים מוסיפים חומרים שמבהירים את העור. במהלך השנים, אידיאל היופי המערבי חלחל לדרום-מזרח אסיה, ורבים מהמקומיים הפנימו ש"בהיר יותר זה יפה יותר". לכן המון סבונים וקרמים מקומיים מציעים, "על הדרך", גם להבהיר את המשתמשים בהם. לכן, לפני שאתם מצטיידים בסבונים, קרם-הגנה או תכשירים אחרים מהסופר הקרוב, וודאו שאין בו חומרים מלבינים. אם אתם רוצים ללכת על בטוח, העדיפו חברות מערביות על פני המקומיות.

אוהבים פה קריוקי יותר מבישראל

חשבתם שהשכנים שלכם מגזימים עם הקריוקי? הפיליפינים אוכלים אותם בלי מלח. בפיליפינים יש מועדוני קריוקי בכל מקום, וזה נחשב לבילוי הלאומי. הכרתם חברים מקומיים ואתם רוצים לצאת? הראו להם שאתם יודעים מה קורה, והזמינו אותם למועדון קריוקי.

לא לצמחונים או לשומרי כשרות: נסו את המעדן המקומי מבטן חזיר

מה שנחשב במקומות אחרים למעדן יקר, פה נחשב לאוכל רחוב פשוט וזול. בטן חזיר מטוגנת וקריספית נמצאת בפיליפינים בכל מקום. זה טעים בטירוף ובא בטוב לאורך כל היום. חזיר בטאגאלוג הוא "לצ'ון" וחזיר מטוגן נקרא "לצ'ון קאוואלי". זה לא מאוד בריא, אבל אנחנו לא אתר רפואי.

הביאו טמפונים מהבית

כמו ברוב דרום-מזרח אסיה, גם בפיליפינים קשה מאוד למצוא טמפונים, וגם בערים הגדולות תמצאו בעיקר תחבושות, למעט בכמה חנויות גדולות. לכן, מומלץ לוותר על התענוג המפוקפק של חיפוש אחרי מוצרי היגיינה נשית בפיליפינים, ולהגיע מצוידת בהם מהבית.

הרכבים המשונים עם שלושה גלגלים יכולים להיות המונית שלכם

כאמור, יש בפיליפינים מוניות סטנדרטיות, אבל בהרבה מקומות ברחבי המדינה התחבורה הציבורית הפופולרית ביותר היא תלת-אופן ממונע (Trike). בעיקרון, מדובר באופנוע עם הרחבה, כאשר מאחורה יכולים לשבת שני נוסעים, והנהג מקדימה. תוכלו לראות את הטרייקים משתלבים בתנועה הסואנת במרכזי הערים, כשהם מזגזגים בין רכבים. זה לא מאוד נוח, ואין מונה – אז סכמו על מחיר טוב מראש והכינו את עצמכם לטלטול רציני. אם אתם מתכוננים לנסיעה ארוכה, מומלץ לוותר על התענוג ולעלות על אוטובוס או לשכור רכב פרטי עם נהג.