הפיליפינים – המדריך המלא

הנהלת האתר

הנהלת האתר

הפיליפינים, או בשמה הרשמי: רפובליקת הפיליפינים, היא מדינת איים (ארכיפלג) המורכבת מלמעלה משבעת אלפים איים (800 מהם מאוכלסים), ששטחם הכולל 301,780 קמ"ר, בדרום מזרח אסיה. לשם הדגמה, אם תרצו לבלות רק יום אחד על כל אחד מהאיים המרכיבים את הפיליפינים, יידרשו לכם למעלה מעשרים שנים לעשות זאת. הארכיפלג הפיליפיני ממוקם על טבעת האש סביב האוקיינוס השקט, כ-1,000 ק"מ דרומית מזרחית ליבשת אסיה, בערך באותו קו רוחב של תאילנד או וייטנאם, ובאותו קו אורך כמו טאייוואן או קוריאה. רוב המדינה היא הררית, אך ניתן למצוא בה גם מישורים נרחבים, בלוזון מצפון למנילה הבירה.

הפיליפינים נחלקת לשלושה אזורי מנהל גיאוגרפיים: האי לוזון (בצפון), האי מינדנאו (בדרום), ו-ויסאיאס (מורכב ממספר איים, שהמרכזיים שבהם הם: פַּנַאי, נגרוס, סֶבּוּ, בוֹהוֹל, לֵייטֶה וסַאמַאר). המרכזים העירוניים העיקריים בפיליפינים הם מנילה (באי לוזון), סבו (בויסאיאס) ודבאו (מינדנאו).

אוכלוסיית הפיליפינים מונה כ-112 מיליון נפש (נכון לשנת 2022), והיא אחת המדינות המאוכלסות ביותר בעולם. כשני שלישים מן האוכלוסייה מתגוררים באי לוזון – יותר מ־15 מיליון בעיר הבירה מנילה, שנחשבת לכרך הצפוף בעולם. האוכלוסייה הפיליפינית מורכבת מחמש קבוצות אתניות-לשוניות עיקריות, שהגדולה בהם היא הטאגאלוג, אליה משתייכים כ־28.1% מאזרחי המדינה. בשונה מרוב מדינות אסיה, רוב אוכלוסיית הפיליפינים היא נוצרית קתולית, עקב השליטה הספרדית בה מתחילת המאה ה-16 עד לסוף המאה ה-19.

חופשה בפיליפינים – מידע שימושי למטייל

טיסות לפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

טיסות פנים בפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) בנתב"ג – טיפים ומידע למטייל

השכרת רכב בפיליפינים – השוואת מחירים ומידע שימושי

אינטרנט, סלולרי ותקשורת בפיליפינים

אזורים עיקריים בפיליפינים

בפיליפינים יש 80 מחוזות, המחולקים ל-17 אזורים עם למעלה מ-120 ערים.

כאמור, ניתן לחלק את הפיליפינים לשלוש קבוצות איים עיקריות:

לוזון (מטרו מנילה, האזור המנהלי קורדילה, אזור אילוקוס, עמק קגאיין, מרכז לוזון, קלברזון, מימרופה, ביקול): קבוצת האיים הצפונית, המהווה את מרכז הממשל, ההיסטוריה והכלכלה של המדינה. זהו גם מקום מושבה של הבירה מנילה.

ויזיאס (ויזיאס המערבית, ויזיאס המרכזית, ויזיאס המזרחית): קבוצת האיים המרכזית, בה ניתן למצוא את מרכז העתיקות של המדינה. חלק זה מתאפיין בטבע מרהיב ובמגוון ביולוגי רחב, והחופים של קבוצת איים זו נחשבים ליפים ביותר בפיליפינים.

מינדנאו (חצי האי זמבואנגה, צפון מינדנאו, אזור דבאו, סוצסקסרגן, אזור קאראגה, אזור אוטונומי במינדנאו המוסלמית): קבוצת האיים הדרומית ביותר בפיליפינים. באזור זה השתמרו התרבויות הילידיות העשירות של הפיליפינים.

בהמשך תוכלו למצוא פירוט על הערים המרכזיות בפיליפינים ועל יעדים שונים שכדאי לכם להכיר בארץ המיוחדת הזו.

פעילויות ואטרקציות בפיליפינים

אל נידו: סיור איים בלגונות וחופים

בילוי של יום מושלם בו תדלגו בין איים בגן עדן. הסיור יוצא ממרכז העיר אל נידו (אפשרות לאיסוף מהמלון), ומשם לחוף Carong-Carong לתדרוך והרשמה הדרושים לסיור. משם תצאו ליעדים שונים במפרץ Bacuit.

הסיור עובר בארבע תחנות: התחנה הראשונה היא הלגונה הסודית, החבויה בקירות הסלע המשוננים.

משם תמשיכו אל האי שימיזו, בו תבלו בחוף מדהים עם מים צלולים. לאחר מכן, לכו לחוף Seven Commandos, שלאורכו עצי קוקוס וחול לבן וטהור. התחנה האחרונה תהיה הלגונה הגדולה. הלגונה הגדולה הוגדרה על ידי הממשל המקומי כיעד פרימיום, והכניסה אליה מוגבלת ל-500 מבקרים ביום. לכן, הכניסה אל הלגונה מותנית בהזמנת הסיור מבעוד מועד. לאחר שתסיימו את הסיור, תוכלו ליהנות מארוחת ברביקיו מקומית. החזרה לנקודת המוצא היא בסביבות 16:00 אחר הצהרים.

להזמנת סיור איים בלגונות וחופים מאל נידו לחצו כאן

מפוארטו פרינססה: טיול יום בנהר התת קרקעי

האיסוף לטיול הוא ממרכז העיר פוארטו פרינססה בשעה 7:00 בבוקר (אפשרות לאיסוף מהמלון). משם תצאו בנסיעה אל הנהר התת-קרקעי המפורסם. במהלך הנסיעה תוכלו לשמוע מהמדריך המקומי על האזור ועל העיר פוארטו פרינססה. בדרך תעצרו ב-Buenavista, נקודת תצפית מקסימה ממנה ניתן להביט אל עבר מפרץ אולוגן.

בערך בשעה 8:00 בבוקר תגיעו לרציף Sabang, ממנו תעלו על סירת משאבה שתיקח אתכם אל פתח המערה, משם תצאו להליכה קצרה במקום, שבו תוכלו לפגוש גם מגוון של חיות בר – חלקן בלעדיות לאזור פאלאוואן – לטאות מוניטור, קופים, נחשים ועוד. לאחר מכן תעברו לסירת משוטים, בה תשוטו אל הנהר התת-קרקעי המופלא.

לאחר ארוחת צהרים על טהרת המטבח המקומי באחת המסעדות בסבאנג, תוכלו להמשיך לטיול נוסף (אופציונלי) ב-Ugong Rock Adventure Zipline and Spelunking.

להזמנת יום טיול מפוארטו פרינססה לנהר התת קרקעי לחצו כאן

בורקאי: חווית גלשן עמידה

בורקאי ידועה בזכות החופים השמימיים והמים הבתוליים שלה. זו הסיבה שבורקאי היא מקום מצוין ללמוד בו פעילויות מים שונות. גלישה בעמידה היא פעילות מים נהדרת למי שמעוניינים להוריד הילוך, וליהנות מזרמים רגועים. לאחר איסוף מהמלון תגיעו לחוף, שם תקבלו את הציוד הנדרש. אם זו הפעם הראשונה שבה אתם מתנסים בחוויית גלישה, תקבלו במקום הדרכה כיצד לאזן את עצמכם על הגלשן עם המשוט.

נסו לשבת, לעמוד ולשכב על הגב להשתזף כדי ליהנות מהמים והשמש על הגלשן.

להזמנת חוויית גלשן עמידה בבורקאי לחצו כאן

סבו סיטי: שחייה עם כרישי לוויתן וקניון מפלי קוואסן

בטיול זה תוכלו לחוות חוויה של פעם בחיים. מדריך פרטי ייקח אתכם למסע מהחוף המזרחי של סבו לעיר אוסלוב, שם תפגשו את כרישי הלוויתן המפוארים. תוכלו לשחות ולצלול עם שנורקלים לצד הענקים העדינים הללו בסביבתם הטבעית.

לאחר מכן תגיעו לבאדיאן (Badian) לארוחת צהריים. משם תסעו לנקודת המוצא של הסיור בקניון מפלי קוואסן, שם תוכלו לשחות, לטפס, לעשות סנפלינג ועוד בכל הצוקים הציוריים של באדיאן. תוכלו גם לקפוץ למים מצוקים בגובה של תשעה מטרים, ולהרגיע את דפיקות הלב בשחייה מרגיעה במים היפים של מפלי קוואסן השלווים.

להזמנת טיול מסבו סיטי, כולל שחייה עם כרישי לוויתן וביקור בקניון מפלי קוואסן לחצו כאן

ממנילה: סיור פנורמי ברכס טאגייטי (Tagaytay)

כשעה וחצי נסיעה דרומית למטרו מנילה שוכנת העיר הציורית טאגייטי, הממוקמת על רכס בגובה 670 מטר מעל פני הים, עם נוף פנורמי של אגם טאאל והר הגעש – אגם בתוך הר געש. על הנוף העוצמתי הזה תוכלו להתענג מ"הארמון בשמיים" – בית המנוחה הנטוש של הנשיא לשעבר פרדיננד מרקוס.

לאחר מכן תבקרו בחווה מקומית, שם תוכלו לבחון את התוצרת הטרייה של טאגייטי, ולראות כיצד מגדלים וקוטפים ירקות, עשבי תיבול ופולי קפה. משם תמשיכו למוזיאון אורלינה, שם מוצג אוסף גדול של פסלי זכוכית, מעשה ידיו של הפסל הידוע רמון אורלינה.

לאחר ארוחת צהרים במסעדה מקומית המגישה מנות פיליפיניות פופולאריות, אם ייוותר לכם די זמן, תוכלו לעצור לביקור קצר בטליסאי, שם יוצג לכם תהליך ההכנה של המאכל המקומי Buco Pie.

להזמנת סיור פנורמי ברכס טאגייטי לחצו כאן

פוארטו פרינססה: סיור צפייה בגחליליות בג'ונגל וארוחת ערב

הסיור שלכם יתחיל בנסיעה למסעדה מקומית (איסוף מהמלון שלכם בשעה 16:30), בה תוגש לכם ארוחת ערב בסגנון פיליפיני. משם תסעו לכפר במרחק 45 דקות ממרכז העיר.

בסביבה נטולת זיהום אור עירוני תוכל ליהנות מהלילה המואר על ידי גחליליות. במהלך שייט בסירת משוטים תלמדו מהמדריך שלכם על היצורים המלכותיים ועל בית הגידול שלהם.

להזמנת סיור צפייה בגחליליות ג'ונגל בפוארטו פרינססה לחצו כאן

ערים מרכזיות בפיליפינים

מנילה

בבירת הפיליפינים מתרכזת עיקר הפעילות הכלכלית והתרבותית של הפיליפינים. האוכלוסייה של מנילה מונה למעלה מ-11 מיליון תושבים, והיא העיר הצפופה ביותר בעולם.

העיר נחצית לשניים על ידי נהר הפסיג, שבשל ההתפתחות התעשייתית של מנילה הפך מזוהם, וכיום לא מתפתחים בו חיים – שמונה מתוך 16 המחוזות של העיר נמצאים מצפון לנהר, ושמונה מדרום לו. כמעט כל המחוזות של העיר היו בעבר ערים עצמאיות, וחלקם שומרים עדיין על מידה מסוימת של עצמאות.

בין האטרקציות התיירותיות במנילה, המושכות אליהן מדי שנה כמיליון תיירים מכל העולם, ניתן למנות את העיר העתיקה אינטראמורוס, פארק האוקיינוס של מנילה, בינונדו (צ'יינה טאון) ארמון מאלאקניינג והגנים הסובבים אותו ועוד.

סיור עירוני בן ארבע שעות במנילה – ישן וחדש

הסיור מתחיל בלב המרכז הפיננסי של המדינה – העיר מקאטי. התחנה הראשונה היא מגדל נילסן, לאורך שדרות איילה. תעברו דרך פארק פורבס, מובלעת מגורים אקסקלוסיבית שזכתה לכינוי "שדרת המיליונרים", בדרככם לבית הקברות ולאנדרטה האמריקאית, שנחשבת לאנדרטה הגדולה והיפה מבין האנדרטאות האמריקאיות מחוץ לארה"ב.

לאחר מכן תמשיכו לעיר העתיקה של מנילה ("העיר המוקפת חומה" – Intramuros), דרך שדרות רוקסאס הציוריות (הידועות גם כשדרות דיואי), ודרך פארק לונטה (הנקרא גם פארק ריזאל, לזכר הגיבור הלאומי של המדינה). בעיר העתיקה תראו חומות עתיקות, חורבות כנסיות ועוד שרידים מימי השלטון הספרדי בפיליפינים, ותבקרו בכנסיית סנט אגוסטין, כנסיית האבן העתיקה ביותר במדינה. הסיור מסתיים בביקור בפורט סנטיאגו, מבצר ספרדי שהשגיח על הכניסה לנהר הפסיג של מנילה. כאן בילה הגיבור הלאומי של הפיליפינים, ד"ר חוסה ריזאל, את ימיו האחרונים ושם כתב את "פרידה האחרונה שלי".

להזמנת סיור עירוני בן ארבע שעות במנילה לחצו כאן

באגיו

באגיו ידועה כ-"בירת הקיץ של הפיליפינים", משום שהיא ממוקמת בגובה של 1,470 מטרים מעל פני הים, והאקלים בה קריר יחסית לשאר המדינה. היא ידועה גם כ-"עיר האורנים" בשל יערות האורנים הטרופיים המאפיינים את האזור. העיר היא מרכז העסקים, המסחר והחינוך של צפון האי לוזון, כמו גם מושב הממשל של האזור המנהלי קורדיירה.

סבו סיטי

בירת מחוז מרכז ויסאיאס. סבו סיטי שוכנת בחופו המזרחי של האי והפרובינציה סבו, שבמרכז איי ויסאיאס. סבו סיטי היא העיר החמישית בגודלה בפיליפינים, והמטרופולין השני בגודלו, אחרי מטרופולין מנילה.

סבו נחשבת לעיר העתיקה ביותר בפיליפינים, בהיותה היישוב הספרדי הראשון והבירה הראשונה של הפיליפינים.

העיר ומחוז האי שלה משווקים לעתים קרובות כיעד תיירותי אחד, המשלב נוף כפרי טבעי עם אטרקציות עירוניות, הכוללות אתרי תרבות והיסטוריה. התיירות היא אחד הענפים החשובים בעיר, והיא בין הערים המתויירות ביותר בפיליפינים (תיירות בינלאומית כמו גם גם תיירות פנים).

סיור של חצי יום בסבו סיטי, כולל קניות

תוכלו לגלות את העיר הקולוניאלית העתיקה ביותר של הפיליפינים בסיור של חצי יום בסבו העתיקה.

תתחילו את הסיור באחת מנקודת הציון המפורסמת ביותר בסבו היא צלב מגלן, אשר הוצב לראשונה בשנת 1521 כדי לציין את המקום בו הוטבלו הפיליפינים הילידים לאמונה הקתולית.

התחנה הבאה היא מבצר סן פדרו, שהיה גרעין היישוב הספרדי הראשון במדינה וכיום הוא פארק מוזיאונים. לאחר מכן, תמשיכו לביקור בכנסיית סנט נינו, אנדרטת הרטיגט, בית אבות יאפ-סן דייגו, ובמקדש הטאואיסט (סגור זמנית). התחנה האחרונה בסיור תהיה באזור חנויות עבודות היד של המקומיים, בה תוכלו לערוך קניות של פריטים ומזכרות.

להזמנת סיור של חצי יום בסבו סיטי לחצו כאן

קגאיאן דה אורו

בירת מחוז צפון מינדנאו ופרובינציית מיסאמיס אוריינטל. קגאיאן דה אורו נמצאת בחוף הצפוני של האי מינדנאו.

קגאיאן דה אורו ממוקמת לאורך החוף המרכזי הצפוני של האי מינדנאו, מול מפרץ מקאג'לאר. אחת האטרקציות שמושכות לעיר מבקרים מכל העולם היא רפטינג במים הלבנים שלה ושייט קיאקים לאורך נהר קגאיאן דה אורו.

דבאו

העיר הגדולה ביותר בשטחה בפיליפינים. זוהי העיר השלישית באוכלוסייתה בפיליפינים, והמאוכלסת ביותר במינדנאו. העיר ממוקמת במחוז דבאו דל סור, אך היא מנוהלת באופן עצמאי.

דבאו סיטי נמצאת בלב מטרו דבאו, והיא משמשת כמרכז המסחר והתעשייה העיקרי של מינדנאו. בדבאו נמצא הר אפו, ההר הגבוה ביותר בפיליפינים. הר אפו הוא ביתם של מיני ציפורים רבים, כולל הציפור הלאומית של המדינה, הנשר הפיליפיני, מהנשרים הגדולים בעולם המצוי בסכנת הכחדה חמורה. האזור ידוע גם בזכות הצמחים האקזוטיים הצומחים בו, ביניהם הסחלב וולינג-וולינג, המכונה גם "מלכת הפרחים הפיליפינים", שנחשב לאחד מהפרחים הלאומיים של המדינה, ופירות כמו מנגוסטין (הידוע כ"מלכת הפירות") ודוריאן (הידוע כ"מלך הפירות"), שהעניק לדבאו את התואר "בירת דוריאן של הפיליפינים".

אילואילו סיטי

עיר במחוז מערב ויסאיאס, השוכנת באי פאנאי, ועיר הבירה של מחוז אילואילו. אילוילו הייתה הבירה האחרונה של האימפריה הספרדית באסיה ובאוקיינוס ​​השקט לפני שהפיליפינים נמסרו לארצות הברית ב-1898 באמצעות הסכם פריז. העיר היא מקום מושבה של הקתדרלה המטרופוליטנית של ג'ארו, מרכז הקתוליות הרומית במערב ויסאיה. אילואילו היא אחת הערים החשובות ביותר בפיליפינים, מבחינה היסטורית, תרבותית וכלכלית, והיא משמשת מרכז אזורי של חינוך, קולינריה, דת, בריאות, תיירות, תרבות, תעשייה וכלכלה באזור מערב וויסיאס.

מדי שנה מתקיימים בעיר פסטיבלים, הנחשבים למוקדי משיכה לתיירים בינלאומיים ומקומיים: הפסטיבל הדתי דינאגיאנג (Dinagyang), הנערך מדי חודש ינואר; פאראו רגאטה (Paraw Regatta), אירוע השיט העתיק באסיה, שמתרחש בשבוע השלישי של פברואר; וחג הנרות הקתולי (Fiesta de la Candelaria), שנחגג גם הוא בחודש פברואר.

מריקינה

מריקינה, או מריקינה סיטי, ממוקמת לאורך הגבול המזרחי של מטרו מנילה, והיא השער הראשי של מטרו מנילה למחוזות ריזאל וקוזון דרך הכביש המהיר מריקינה-אינפנטה. היא גובלת במערב בקווזון סיטי, בדרום בפסיג וקאינטה, בצפון בסן מטאו, ובמזרח באנטיפולו, בירת מחוז ריזאל.

מריקינה מכונה "בירת הנעליים של הפיליפינים", בזכות תעשיית הנעליים המפורסמת שלה, והיותה היצרנית הגדולה ביותר של נעליים בפיליפינים (כמעט 70% מהנעליים במדינה). המוטו של העיר הוא: "משמעת, טעם טוב, מצוינות".

ויגאן

ויגאן שוכנת במערב האי לוזון, לחוף ים סין הדרומי, והיא משמשת כבירת פרובינציית אילוקוס סור שבמחוז אילוקוס. ויגאן נבחרה בשנת 1999 כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ובשנת 2014 הוכרזה על ישי תאגיד שוויצרי כאחת משבע הערים המופלאות בעולם, בין היתר, בזכות השימור יוצא הדופן של המאפיינים מתקופת היישוב הספרדי באסיה. אחד ממאפייני העיר הוא הריצוף המעוגל של רחובותיה, והיא ידועה באדריכלות הייחודית שלה, שמשלבת בין סגנון אסייתי לאדריכלות אירופית קולוניאלית.

זמבואנגה סיטי

העיר הגדולה ביותר במחוז חצי האי זמבואנגה בפיליפינים, אשר שימשה בעבר כבירת המחוז. העיר נמצאת בדרום חצי האי זמבואנגה, שעל האי מינדנאו.

בשנת 2018, חוף סנטה קרוז שבזמבואנגה, הידוע בזכות החול הוורוד שלו, הוכר על ידי נשיונל ג'יאוגרפיק כאחד מ-21 החופים הטובים בעולם. מומלץ לטייל לאורך קו החוף הארוך של סנטה קרוז, ולסייר בלגונה של האי, הידועה במערכת האקולוגית העשירה שלה. מוקד תיירותי נוסף בעיר הוא קבוצה של 11 איים, הממוקמים בחוף המזרחי של העיר, שנפתחו בשנים האחרונות למבקרים.

זמבואנגה סיטי ידועה כאחת הערים באסיה בהן הכי ניכרת ההשפעה הלטינית, ומתקיים בה שילוב בין התרבויות של הנצרות והאיסלאם בפיליפינים. בעיר ניתן למצוא מסגדים עתיקים, כנסיות מפוארות ומבנים קולוניאליים היסטוריים.

יעדים נוספים בפיליפינים

בנאו

בנאו הוא מקום מושבן של טרסות האורז של הקורדילרה הפיליפינית (הנקראות גם טרסות האורז של איפוגאו), בצפון-מזרח האי לוזון. ארבע ממערכות הטרסות, שהן בנות כאלפיים שנה, הוכרזו בשנת 1995 על ידי אונסק"ו כאתר מורשת עולמית, ובשנת 2001 נקבע כי הן אתר בסיכון. הטרסות הן מבני האבן היחידים ששרדו מהתקופה שקדמה לכיבוש הזר של הפיליפינים. הפיליפינים מכנים את הטרסות "הפלא השמיני של העולם".

בטנגס סיטי

אחת הערים שעברו את תהליך העיור המהיר ביותר בפיליפינים, והיא ידועה גם כ"עיר הנמל התעשייתית של קלברזון". בבטנגס נמצא הנמל הבינלאומי של בטנגס, אחד ממסופי הנוסעים והמכולות העמוסים ביותר בפיליפינים, והיא נחשבת למרכז החינוך, התעשייה והתחבורה של המחוז. בבטנגה, המפורסמת בחופיה היפים, ניתן למצוא אתרי צלילה ברמה עולמית. כמו כן, בקרבת העיר נמצא הר הגעש טאאל ועיירת המורשת טאאל, שהם מהאטרקציות הידועות של העיר.

בורקאי

בורקאי הוא אי נופש באזור מערב ויסאיאס, הממוקם 0.8 ק"מ מהחוף הצפון מערבי של פאנאי. בורקאי נחשב לאחד היעדים התיירותיים המובילים בעולם, בין היתר בזכות רצועת החוף הארוכה שלו, הרצופה בחופים יפיפיים עם חול לבן ומרהיב.

סיור פרטי מותאם אישית: שש שעות בבורקאי עם מדריך מקומי

תוכלו לחקור את האי בורקאי עם מדריך מקומי במסלול של 6 שעות לבחירתכם. בקרו בכל מקום שמעניין אתכם, או שאם אתם מעדיפים, תנו למדריך לעצב את הסיור המושלם עבורכם, במהלכו תכירו את ההיסטוריה, התרבות ואורח החיים הנינוח של האי. תוכלו לשלב בסיור קניות נהדרות ב-D'mall ובדוכנים עם מזכרות מהנות, פירות אקזוטיים ואוכל רחוב טעים.

להזמנת סיור פרטי מותאם אישית בבורקאי עם מדריך מקומי לחצו כאן

איי קמרינס

איי קמרינס נמצאים בקצה הדרום מזרחי של לוזון. מחוז ביקול הוא אחד מ-17 המחוזות של לוזון, והוא עצמו נחלק לשש פרובינציות. קמרינס היא הפרובינציה הדרומית והגדולה ביותר, והמקומיים קוראים לה קמסור.

אחת האטרקציות שניתן למצוא בקמרינס היא אגם בוהי, שנוצר כתוצאה מרעידת אדמה בשטח שבין הרי הגעש אסוג ומלינאו, ובו ניתן למצוא את דג הסינרפאן, הדג הקטן בעולם (12.5 מ"מ). באגם ניתן לצאת לשיט לאי רוקה אנקנטאדה (האי המוקסם).

פאלאוואן

פאלאוואן הוא מקום קסום, שניתן למצוא בו חיות בר אקזוטיות, כפרי דייגים אותנטיים ואתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. בין האטרקציות בפאלוואן ניתן למצוא את שמורת הטבע קאלאואיט, והנהר התת-קרקעי בפוארטו פרינססה (בירת פאלוואן).

קורון

קורון הוא מהאזורים היפים ביותר בפלאוואן, והוא מפורסם בחופים הלבנים שלו, המוקפים קירות סלע שחורים ומים בצבע טורקיז.

אחת האטרקציות של המקום היא צלילה אל שרידים של מספר ספינות יפניות שהוטבעו בים במהלך מלחמת העולם השנייה. יש באזור גם אתרי צלילה נוספים, בהם ניתן למצוא שוניות יפות, דגה עשירה וצלילה גיאותרמית ייחודית מאוד באגם.

סיור בקורון: אגם קיאנגן, סיור בשונית קווין עם ארוחת צהריים

המסלול מתחיל בביקור באגם קיאנגן (KAYANGAN). המים הצלולים של אגם קיאנגן ממוקמים על חומת הר, והקרקעית נראית כמו אדמת הירח. יש שביל עץ קטן ופלטפורמה עליה ניתן להשאיר את הציוד שלכם, אם תבחרו לצאת לשחייה במי האגם. משם תעברו לחוף CYC (Coron Youth Club) – חוף עם נוף ציורי, המעוטר בתצורות סלע, ​​עצי מנגרובים וחול לבן אבקתי מושלם. לאחר מכן תיהנו מארוחת צהרים ב-Sunset Beach – חוף יפיפה עם מים צלולים, ואחריה תמשיכו ל-לה איסלה קורל, שם תוכלו ליהנות מחוויית שנורקלינג במים העשירים באלמוגים ובדגים צבעוניים.
להזמנת סיור בקורון, כולל אגם קיאנגן ושונית קווין לחצו כאן

אל נידו

מושבת חוף ויעד תיירותי מרכזי באי פאלאוואן בפיליפינים. אל נידו כוללת 45 איים ואיונים, המתאפיינים בצוקי אבן גיר, המהווים רקע קארסטי דומה לאלה שנמצאו במפרץ הא לונג, קראבי וגווילין. אל נידו הוא יעד פופולרי לתיירות פנים, במיוחד במהלך החגים הארוכים של השבוע הקדוש, ולאחרונה הוא התגלה גם על ידי תיירים מרחבי העולם, המגיעים ליהנות מהחופים, המים הצלולים, הג'ונגל הטרופי, צוקי אבן הגיר התלולים והמפרצים המדהימים של המקום.

בוהול

מחוז בוהול ממוקם באזור מרכז ויסאיס, המורכב מהאי עצמו ו-75 איים קטנים מסביב. בירת המחוז היא Tagbilaran. בוהול הוא יעד תיירותי פופולרי מלא בחופים ובאתרי הנופש. גבעות השוקולד, תלוליות של תצורות אבן גיר בצבע חום, הן האטרקציה הפופולרית ביותר במחוז. ניתן לראות את התצורות מהיבשה (מטפסים לנקודה גבוהה ברכס) או מהאוויר.

האי פנגלאו, הממוקם ממש דרומית-מערבית ל-Tagbilaran, מפורסם במקומות הצלילה שלו ונרשם באופן שגרתי כאחד מעשרת מקומות הצלילה המובילים בעולם. אתרי נופש תיירותיים ומרכזי צלילה רבים פזורים בחופים הדרומיים. הטארסייר הפיליפיני, מהפרימטים מהקטנים בעולם, הוא יליד האי.

יום טיול לגבעות השוקולד וללובוק כולל ארוחת צהרים

הטיול מתחיל בנמל Tagbilaran, בירת האי בוהול. תבקרו באנדרטת Sandugo, המוקדשת לברית הדם בין הספרדים למקומיים בשנת 1565. לאחר מכן, תמשיכו אל האוצר הלאומי של הפיליפינים, כנסיית Baclayon.

לאחר מכן, תצאו לשייט לאורך המים השלווים של נהר הלובוק ותיהנו מארוחת צהריים מקומית תוך כדי תצפית על הג'ונגל שלאורך הגדות. באזור השימור של הטארסייר תבלו עם הפרימטים הקטנים בעולם ולבסוף, תעצרו בגבעות השוקולד המפורסמות – 1,268 גבעות מעוגלות, שמשחימות במהלך הקיץ, ומקבלות מראה של תלוליות שוקולד.

להזמנת יום טיול לגבעות השוקולד וללובוק לחצו כאן

תחבורה בפיליפינים

אוטובוסים בפיליפינים

מכיוון שמדובר במדינת איים, הפיליפינים אינה מדינה שנעשה בה שימוש נרחב ברכבות. יש מערכת רכבת קלה קטנה באזור המטרו של מנילה (LRT), אבל היא ידועה לשמצה כלא יעילה. אוטובוסים בינעירוניים יהיו בחירה טובה יותר להגעה מעיר לעיר.

קחו בחשבון, שבפיליפינים אין חברת אוטובוסים מרכזית אחת, ולכן תחנות אוטובוס מרכזיות אינן שכיחות. זה אומר שצריך לדעת לאיזה אוטובוס לעלות, של איזו חברה ואיפה אפשר לתפוס אותו. לכן מומלץ לתכנן נסיעות באוטובוס בעזרת אזרח מקומי, שיעזור לכם להתמצא.

טיסות פנים בפיליפינים

אם אתם מתכוונים לבקר במספר גדול של איים במהלך החופשה בפיליפינים, מומלץ לשקול אפשרות של טיסות פנים. זוהי אפשרות זולה מאוד ומהירה מאוד. גם במקרה הזה, יועץ פיליפיני יוכל לעזור לכם להבין את הדרך היעילה ביותר להגיע לכל מקום אליו אתם מתכננים להגיע (ולהמליץ על פנינים מקומיות שתוכלו לבקר בהן בדרך).

יש 3 חברות תעופה עיקריות המפעילות טיסות פנים בפיליפינים: Philippine Airlines, Cebu Pacific Airlines ו-Philipines AirAsia. בנוסף, יש מספר חברות תעופה קטנות הפועלות ברחבי המדינה, בדרך כלל בקווים ספציפיים או ביעדים פחות מתויירים.

מעבורות בפיליפינים

אפשרות נוספת לדילוג נוח בין כמה וכמה איים במהלך החופשה בפיליפינים היא שימוש במעבורת. באיי הפיליפינים פועלות עשרות חברות מעבורות. המעבורות מאוד מגוונות באיכותן ובנוחיות שלהן, ולכן, גם במקרה הזה, מומלץ להתייעץ עם מישהו מקומי, שידריך אתכם בתכנון המסלול.

מוניות בפיליפינים

אפשר לתפוס מונית כמעט בכל מקום בפיליפינים, אבל הן רק אחת מבין מגוון אפשרויות זמינות לתחבורה מקומית. מוניות בפיליפינים זולות למדי בהשוואה לסטנדרטים מערביים, אבל הונאות תיירים נפוצות בהן מאוד, וחשוב להיות מודעים לכך ולהיערך בהתאם: ודאו שהנהג משתמש במונה (לעיתים קרובות הם יטענו שהוא מקולקל כדי לגרום לכם לשלם סכום חד פעמי גבוה מהנדרש). אם נדמה לכם שהנהג שלכם מבצע סיבובים מיותרים רק כדי להגדיל את קריאת המונה, אל תהססו לשלם לו ולצאת מהמונית לפני ההגעה ליעד.

דרכי התניידות ייחודיות לפיליפינים

אם תרצו לטעום מדרכי ההתניידות המשמשות את המקומיים, תוכלו לעשות זאת, ועל הדרך לצבור עוד חוויה מעניינת שתישאר עמכם לאחר החופשה. שימו לב, שלא כל האופציות הן מאוד בטיחותיות, ולכן עדיף לראות בהן "הזדמנות צילום" במסגרת נסיעה סמלית וקצרה, ולא באמת להסתמך עליהן להגעה מיעד ליעד.

תלת אופן

לא מדובר כאן על תלת אופן רגיל, כי אם על מוניות ממונעות חד-מושביות, בסגנון הטוקטוקים התאילנדים. הם מהנים למדי, והם מוסד פיליפיני שנחמד לחוות לפחות פעם אחת.

הבל-הבלס

תופעה פיליפינית משעשעת למראה, אך לא בטיחותית בעליל. בעיקרון מדובר באופנוע עם מושבים מורחבים, כך שהוא יכול להסיע 5-6 רוכבים. הקומבינה הפיליפינית הזאת נפוצה בעיקר באזורים הכפריים, אך מדי פעם ניתן להשכיר אותה גם בערים.

Kalesas Kalesas (לעיתים מאויתים "calesas")

כרכרות דו גלגליות רתומות לסוסים. ניתן למצוא אותן בצ'יינה טאון של מנילה, כמו גם בערים שונות אחרות ברחבי המדינה.

פדיקבים

פדיקבים בנויים כמו אופנועים עם רכב צד (מה שנהוג לכנות "סירה"), רק שבמקום אופנוע, מדובר באופניים, שהנהג מדווש בהם באופן עצמאי.

ביטחון אישי בפיליפינים

חשוב להשתמש בשכל הישר בהתנהלות בפיליפינים ובסביבתה, כמו בנסיעות למדינות מתפתחות אחרות. רצוי למצוא חבר מקומי או אדם פיליפיני מהימן שיעזור לכם להסתדר.

למרות שתושבי האיים בדרך כלל ידידותיים ומסבירי פנים, חייבים להיות מודעים לעוני הגדול (במיוחד בערים הגדולות) ולתרבות שמתלווה אליו. עדיף להסתיר חפצי ערך (במיוחד סמארטפונים יקרים), מכיוון שהם קורצים לכייסים. אל תישאו עליכם שטרות רבים, אלא רק כסף קטן. כייסים נפוצים יותר בערים הגדולות.

במנילה מקרי שוד אלימים הם נדירים, אבל כן מומלץ להיזהר מהונאת אטיבאן (סימום של קורבן השוד על מנת לנטרל אותו).

עדיף לא להידרש לעזרה מהמשטרה המקומית, משום שיש שוטרים מושחתים רבים, עם תרבות של לקיחת שוחד, ולזרים הרבה פעמים יהיה קשה לפענח סיטואציות מול נציגי החוק המקומיים.

עדיף לא להיכנס לסמטאות חשוכות ולאזורים מרוחקים בשעות הלילה.