תחבורה בפיליפינים – מידע וטיפים למטייל

הנהלת האתר

הנהלת האתר

תכנון התניידות ותחבורה בפיליפינים הוא נדבך חשוב בתכנון הטיול. עם מעט ידע מקדים ותכנון נכון וחכם, אפשר לחסוך לא רק כסף אלא גם זמן יקר, כך שתוכלו לנצל את החופשה באופן יעיל ומשתלם.

הדרך המומלצת לקבל את כל המידע על מסלולים ולוחות זמנים של אמצעי תחבורה בפיליפינים, וגם לבצע הזמנת כרטיסים לתחבורה בפיליפינים היא בעזרת 12GO, פלטפורמה בה נעזרים מטיילים רבים בטיולים במזרח. לנוחיותכם, תוכלו להשתמש בתיבת החיפוש של 12GO, המופיעה כאן, ישירות מהכתבה:

חיפוש מסלולים ולוחות זמנים לתחבורה בפיליפינים:

במקום לעבור מחברה מקומית אחת לאחרת, תוכלו לקבל את כל המידע באופן מרוכז, ולהזמין כרטיס שכולל את כל ההעברות למסלול אחד (עם מגוון כרטיסים משולבים, למשל: אוטובוס+מעבורת, וואן+מעבורת וכול').

לכן, 12GO מציע מנוע חיפוש אידיאלי ליעדים שכדי להגיע אליהם יש צורך בהחלפת מספר צורות תחבורה בפיליפינים. הוא מציע את כל לוחות הזמנים, הכרטיסים והמידע החשוב לתחבורה בפיליפינים.

חופשה בפיליפינים – עוד מידע שימושי

טיסות לפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) בנתב"ג – טיפים ומידע למטייל

השכרת רכב בפיליפינים – השוואת מחירים ומידע שימושי

אינטרנט, סלולרי ותקשורת בפיליפינים

איך מזמינים כרטיס לתחבורה ציבורית בפיליפינים?

כאמור, הדרך המומלצת היא שימוש במנוע החיפוש של 12GO, שמאפשר חיפוש, תכנון והזמנה של כרטיסים לתחבורה בפיליפינים, והכל בליווי של שירות לקוחות באנגלית. הפלטפורמה מציעה פתרון לבעיות שעלולות לצוץ בהזמנה עצמאית (כמו אתרים שלא זמינים באנגלית וקשיי תקשורת במהלך ההזמנה), ומרכזת את כל הכרטיסים בפלטפורמה אחת.

אם אתם בתחילת תכנון הטיול לפיליפינים ומחפשים רעיונות למסלולים, תוכלו להיעזר ברשימה של 12GO למסלולים מומלצים בפיליפינים. פשוט עוברים על הרשימה, בוחרים במסלול מסוים ולוחצים עליו. לאחר מכן, תוכלו לבחור בתאריך ולראות את כל דרכי התחבורה האפשרויות.

לחלופין, תוכלו להשתמש במנוע החיפוש ולהזין מוצא ויעד ספציפיים, את התאריכים ואת מספר הנוסעים וללחוץ על "Find Tickets".

לדוגמה, בדקנו איך מגיעים ממנילה לסבו (Cebu):

בלחיצה על חיפוש, הופיעו בפנינו ה"Best Options" תחילה (האפשרויות המומלצות ביותר), ולאחר מכן, כל שאר אפשרויות התחבורה בפיליפינים הזמינות למסלול זה.

כשמדובר במעבורת, בדרך כלל ישנן אפשרויות למספר סוגי כרטיסים שונים בלחיצה על "Show Option". במעבורת ממנילה לסבו, למשל, יכולנו לבחור בין מחלקת ביזנס עם מיטות נוחות לבין מחלקת תיירים וכול'.

לחיצה על "Book now" (לאחר שבדתקם את כל הפרטים החשובים), תוביל אתכם לעמוד עם פרטי הזמנה מלאים (החל מתנאי כבודה ועד לתנאי השינויים).

לאחר מכן, ממשיכים ללחוץ על הכפתור הירוק כדי לעבור בין שלבי ההזמנה: הזנת פרטי הנוסעים, אישור ההזמנה ותשלום.

את האישור של 12GO מקבלים מיד לאחר התשלום.

האישור מהספק המקומי לעיתים מתקבל באופן אוטומטי (בעיקר בכרטיסים אלקטרוניים שמסומנים בברקוד ירוק). לעיתים, יש צורך להמתין לאישור ידני של ספק התחבורה בפיליפינים.

מהי הדרך הטובה ביותר להתניידות ותחבורה בפיליפינים?

במהלך הטיול, סביר להניח שתתקלו בשילוב של מגוון צורות תחבורה בפיליפינים.

מערכת התחבורה בפיליפינים כוללת מספר דרכי התניידות מרכזיות:

טיסות פנים בפיליפינים: דרך נהדרת לדלג בין איים ללא נסיעות ומעבורות ארוכות. לעומת אוטובוסים ומעבורות הטיסות הן אופציה יקרה יותר, אך באופן כללי המחירים הם תחרותיים, ולרוב לא יקרים מדי.

אוטובוסים והסעות פרטיות: מגוון חברות מפעילות אוטובוסים והסעות ברחבי המדינה, שיקחו אתכם לכל יעד במחירים זולים בדרך כלל.

מעבורות: גם מעבורות הן נדבך חשוב בתחבורה ציבורית בפיליפינים: מעבר בין איים בצורה זולה וחווייתית, ולעיתים אפשרות לכרטיס פרימיום במחלקה נוחה במיוחד.

מוניות והסעה פרטית: הסעה פרטית היא דרך נוחה במיוחד להתניידות בין מרחקים קצרים בפיליפינים.

השכרת רכב ואופנוע: הדרך האידיאלית למטיילים העצמאיים.

מסלולים מומלצים בפיליפינים

רשימת המסלולים המומלצים בפיליפינים של 12GO היא כלי מעולה ויעיל לתכנון ההתניידות והתחבורה בפיליפינים. אלו רק כמה מהמסלולים המומלצים שמופיעים שם:

ממנילה לסבו ניתן להגיע בטיסות פנים. זמן הטיסה ממנילה לסבו הוא כשעה וחצי. אפשרות נוספת היא מעבורת ממנילה לסבו של כ21 שעות.

ממנילה לאילו אילו ניתן להגיע בטיסות פנים. זמן הטיסה ממנילה לאילו אילו הוא כשעה ורבע. אפשרות נוספת היא נסיעה של כ22 שעות באוטובוס.

ממנילה לטגאיטאי: דרך ההגעה המומלצת ביותר היא הסעות מיני וואן או מונית פרטית.

ממנילה לבורקאי ניתן להגיע באוטובוס (כ-16 שעות נסיעה) או בטיסת פנים. זמן הטיסה ממנילה לבורקאי הוא כשעה ועשר דקות.

אפשרות נוספת היא מעבורת שיוצאת מבטנגס (עיר במרחק של כשעתיים נסיעה ממנילה), ומגיעה לקטיקלן, ומשם סירה של כ-20 דקות לבורקאי. זמן השייט במעבורת מבטנגס לקטיקלן הוא כעשר שעות.

ממנילה לפאלאוון ניתן להגיע בטיסת פנים או במעבורת (ארוכה מאוד, עם זמן שייט של למעלה מיום). זמן טיסת הפנים ממנילה לפאלאוון הוא כשעה וחצי וזוהי בהחלט הדרך המומלצת להגיע לפאלאוון.

טיסות פנים בפיליפינים

טיסות פנים הן צורת תחבורה בפיליפינים שמאפשרת למטיילים לטייל בין האיים השונים בקלות ובמינימום זמן.

מגוון חברות תעופה מקומיות ולמעלה משבעים שדות תעופה מרכיבים את הרשת הרחבה והמפותחת של טיסות פנים בפיליפינים, עם תדירות טיסות גבוהה ומחירים תחרותיים. 

נמלי תעופה גדולים ומרכזיים משרתים יעדים כמו מנילה, סבו, דאבאו, בוראקאי ואילו אילו.

בין חברות התעופה המרכזיות שמפעילות טיסות פנים בפיליפינים, תוכלו למצוא את פיליפין אירליינס (חברת הדגל הלאומית), סבו פסיפיק (חברת לואו-קוסט ותיקה ומרכזית), אייר אסיה, אייר סוויפט, סקייג'ט, סבגו ועוד. רוב חברות התעופה שמציעות טיסות פנים בפיליפינים עושות זאת עם מטוסים מודרניים וגדולים ברוב הקווים, ואפשרות לכרטיסי לואו-קוסט זולים לצד כרטיסים משודרגים שכוללים כבודה ותנאי שינויים טובים.

מעבורות בפיליפינים

מכיוון שמדובר במדינה שמורכבת מאלפי איים, תחבורה בפיליפינים כמובן כוללת גם מערכת מעבורות וסירות נרחבת. מעבורות בפיליפינים מהוות נדבך חשוב בתחום התיירות ובמערכת התחבורה ברחבי המדינה, ומאפשרות לתיירים להגיע למגוון איים, קטנים או גדולים.

יש מספר סוגי מעבורות בפיליפינים:

מעבורות הרורו RORO או הRoll on Roll Off, עם רשת רחבה שמקשרת בין מגוון יעדים בפיליפינים ומאפשרות מעבר בין האיים עם רכב.

מעבורות הבאנגקה הן מעין מוניות מים, סירות מסורתיות יותר שמתאימות למרחקים קצרים בעיקר ונחשבות לזולות יחסית.

הסירות המהירות מאפשרות לחסוך זמן, אך נחשבות ליקרות יותר בדרך כלל.

מעבורות נוסעים או ה"Passenger Lines" הן מעבורות גדולות ונוחות שמתאימות למרחקים ארוכים. כדאי להזמין כרטיסים אליהן מראש. ניתן לבחור, בהתאם לזמינות, בין כרטיס אקונומי לכרטיס מחלקה ראשונה.

אלו כמה מהקווים הפופולריים למעבורות בפיליפינים:

מעבורת מסבו לבוהול עם זמן שייט של כשעה וחצי, מעבורות מאילו אילו לסבו עם זמן שייט של כשתיים עשרה שעות, מעבורת ממנילה לסבו עם זמן שייט של כ-22 שעות ועוד.

שאלות נפוצות על תחבורה בפיליפינים

אלו כמה מהיעדים העיקריים שמטיילים מחפשים עבורם התניידות ותחבורה בפיליפינים:

איך מגיעים לפאלאוון?

הדרך הכי קלה להגיע לפאלאון ממנילה היא בטיסה.

למרבה המזל, מגוון חברות מפעילות טיסות ישירות לפאלאוון ממנילה, מהבוקר עד הערב, מה שמאפשר תחרות טובה ומחירים זולים. זמן הטיסה ממנילה לפאלאוון הוא כשעה ועשרים, וניתן למצוא טיסות זולות בכל שעות היממה, מהבוקר עד הערב. מחירי הטיסות לפאלאוון ממנילה מתחילים מכ-26$ לכיוון. טיסות אלו יביאו אתכם לפוארטו פרינססה.

ניתן למצוא גם טיסות לאל נידו ממנילה, שמופעלות על ידי חברת אייר סוויפט, אך הן אפשרות מעט יקרה יותר עם מחירים שמתחילים מכ-64$ לכיוון.

בנוסף, ניתן להגיע לפאלאוון במעבורת ממנילה, אך זוהי לא אפשרית פרקטית במיוחד עם זמן שייט ארוך מאוד ויציאה של פעם בשבוע.

איך מגיעים לבורקאי?

שדה התעופה של בורקאי למעשה לא נמצא באי בוראקאי עצמו, אך הוא נחשב לשער הכניסה לבוראקאי מכיוון שהוא נמצא במרחק מעבורת של כחצי שעה בלבד.

טיסות לבורקאי (שדה התעופה קטיקלן) מגיעות מאל נידו, סבו, מנילה, קלארק ועוד.

שדה תעופה נוסף שמשרת את בורקאי הוא שדה התעופה קליבו, שנמצא במרחק של כשעתיים נסיעה מבורקאי.

איך מגיעים לסבו?

הדרך הכי קלה להגיע לסבו היא בטיסת פנים. טיסות פנים לסבו מגיעות ממגוון יעדים: מנילה, דאבאו, פוארטה פרינססה, אילו אילו ועוד.

דרך נוספת וזולה יותר להגיע להגיע ממנילה לסבו היא במעבורת ישירה של 2GO. זמן המעבורת ממנילה לסבו הוא כ21 שעות, וניתן לרכוש כרטיסים זולים יחסית שכוללים אופציה למושב-מיטה במחלקות שונות.

השכרת אופנוע בפיליפינים

השכרת אופנוע בפיליפינים היא הרפתקה של פעם בחיים. הבחירה באופנוע כצורת התחבורה בפיליפינים שתשרת אתכם במהלך הטיול היא בחירה שמשנה את כל סגנון הטיול: הרבה יותר אותנטי, הרבה יותר הרפתקני ועצמאי ועם הרבה יותר אפשרויות.

למרות שמטיילים רבים משאירים את העניין לדקה התשעים ופשוט ניגשים לדלפק הקרוב, לדרך זו יש יותר פוטנציאל למחירים גבוהים ובעיות במהלך ההשכרה, שלא לדבר על מחסור בדגמים ובקטנועים זמינים בתקופות שיא ביעדים תיירותיים.

לכן, אנחנו ממליצים לערוך השוואת מחירים להשכרת אופנוע בפיליפינים מראש: כך תוכלו לשריין את דגם האופנוע או הקטנוע הרצוי, לעבור על תנאי ההשכרה בנחת, לדעת את המחיר המדויק מראש ולתכנן את התקציב היטב וגם ליהנות משירות לקוחות של צד שלישי שמלווה את תהליך ההשכרה.

המקום המומלץ לערוך השוואת מחירים ולהזמין השכרת אופנוע בפיליפינים הוא מנוע החיפוש של BikesBooking (אחד כזה ממוקם ממש כאן לנוחיותכם), שיציע לכם מגוון השכרות לרכבים דו גלגליים: אופניים, קטנוע ואופנוע במספר יעדים מרכזיים בפיליפינים: סבו, פאלאוון, מנילה, סיקיג'ור ובוהול.

להשכרת אופנוע בפיליפינים דרך BikesBooking לחצו כאן

מזינים כאן את העיר הרצויה, תאריך האיסוף ותאריך ההחזרה (כולל השעות), ולחיצה על "Search" תציג בפניכם מגוון אפשרויות להשכרת קטנוע בפיליפינים, אופנוע וגם אופניים.

כדי לסנן את התוצאות לקטנועים או אופנועים בלבד, בעמוד התוצאות תוכלו להסיר את הסימון מהאפשרויות הנוספות. (ולהשאיר את הסימון רק על Scooter או על Motorcycle).

שימו לב לפרטים החשובים: מה כלול במחיר, מהו הגיל המינימלי להשכרה, תנאי השינויים והביטולים וגם דירוג הספק.

רגע לפני השכרת אופנוע בפיליפינים, כדאי לעבור על הכללים והחוקים המקומיים לנהיגה בפיליפינים. בין היתר, למשל, החובה לחבישת קסדה שעומדת בתקן, חובת נעליים סגורות, איסור על "Lane Splitting" (נהיגה באופנוע לצד רכב באותו הנתיב) ועוד.

המחירים להשכרת קטנוע בפיליפינים הם זולים במיוחד. הם מתחילים מכ-55$ לשבוע במנילה, ויכולים לעלות מעט יותר ביעדים תיירותיים יותר.

הסעה משדה התעופה בפיליפינים

התחבורה בפיליפינים אפשרית במגוון דרכים, אך לעיתים הסעה משדה התעופה פשוט משדרגת את הנחיתה ועדיפה על כל דרך מסורבלת אחרת.

הסעה משדה התעופה במנילה או בכל יעד מרכזי אחר בפיליפינים היא הדרך הנוחה ביותר להגיע למלון אחרי טיסה ארוכה.

הדרך המומלצת להזמנת הסעה משדה התעופה בפיליפינים מראש היא בעזרת מנוע החיפוש של גט-טרנספר, שמקשר בין מטיילים ברחבי העולם לבין חברות ונהגים מקומיים.

להזמנת הסעה משדה התעופה בפיליפינים לחצו כאן

כך, הנהג יחכה לכם בנקודת המפגש, ולא תצטרכו לחפש את התחנה עם כבודה מסורבלת, לחכות בתור, לסבול ממחירים גבוהים בשעות שיא וכול' (המחיר קבוע וידוע מראש).

יתרון נוסף של הזמנת הסעה פרטית בפיליפינים מגט-טרנספר הוא האופציה לבחור בסוג רכב מתוך מגוון סוגי רכבים, בהתאם לזמינות: רכבי יוקרה, רכב עסקי, מיני וואן, מיניבוס, אוטובוס, רכב שטח ועוד.

המחירים זולים מספיק והשירות נהדר, ומאפשר למטיילים להזמין הסעות מחברות ונהגים מקומיים (שנבדקים לפי סטנדרט האיכות של החברה).

באופן כללי, המוניות בפיליפינים וההסעות הפרטיות זולות מספיק כדי להתפנק מדי פעם עם הסעה פרטית, במיוחד כשמדובר במעבר מסורבל עם כבודה ועם קבוצה גדולה. בהזמנה מראש לקבוצה גדולה, תוכלו להזמין מיני וואן ולא תצטרכו להתפצל לנסיעה בכמה מוניות (לעיתים הנסיעה אפילו משתלמת לעומת נסיעה בתחבורה ציבורית בפיליפינים, אם מדובר בקבוצה גדולה).

אופציה נוספת לתחבורה בפיליפינים (אפשרי דרך מנוע החיפוש גט-טרנספר) היא הזמנת נהג לפי שעה. הזמנת נהג לפי שעה בפיליפינים יכולה להיות אופציה נהדרת לתכנון טיול יום מותאם אישית, ובעזרתה תוכלו לבחור לאילו אטרקציות לנסוע ומתי.

השכרת רכב בפיליפינים

השכרת רכב בפיליפינים מתאימה במיוחד למשפחות ולקבוצות שרוצות לגלות את כל קצוות האי בו הם נמצאים בחופשיות ובעצמאות, ללא צורך להסתמך על לוחות זמנים של אוטובוסים ולהגיע מתחנה לתחנה עם כבודה מסורבלת. זוהי צורת תחבורה בפיליפינים שמתאימה בעיקר למשפחות עצמאיות שלא רוצות להיות מוגבלות בתכנון המסלולים.

מומלץ מאוד להזמין השכרת רכב בפיליפינים בראש, כדי לוודא שתוכלו לבחור מתוך מגוון כמה שיותר רחב של דגמים, החל מהרכבים הכי זולים ועד לסוג רכב מסוים כמו ג'יפ או רכב פרימיום. הדרך המומלצת לעשות זאת היא במנוע החיפוש של רנטלקארס, שמקשר בין המטיילים לבין מגוון חברות להשכרת רכב, בין אם מדובר בחברות קטנות ומקומיות ובין אם מדובר בחברות בינלאומיות מוכרות.

לנוחיותכם, מנוע חיפוש שכזה מופיע ממש כאן ותוכלו לבדוק את המחירים להשכרת רכב בפיליפינים כבר עכשיו.

השכרת רכב בפיליפינים דרך רנטלקארס:

חשוב לזכור שעבור תיירים, ניתן לנהוג בפיליפינים עם רישיון זר לתקופה של עד 90 יום.

אוטובוסים בפיליפינים

כשמדובר בתחבורה בפיליפינים, אוטובוסים הם האפשרות הזולה ביותר. לעיתים נסיעות בין עירוניות יבוצעו גם ברכבי מיני וואן.

אוטובוסים בפיליפינים הם דרך נהדרת להתנייד בתוך האיים השונים ובין ערים מרכזיות. הם זולים וזמינים במגוון רחב של יעדים. עם זאת, החיסרון של אוטובוסים כצורת תחבורה בפיליפינים הוא שהם איטיים ולא תמיד הכי נוחים. לרוב לא יהיו בהם שירותים, אך אוטובוסים לנסיעות ארוכות לרוב כוללים עצירות בדרך.

ניתן למצוא מגוון חברות תחבורה בפיליפינים שמפעילות אוטובוסים באזורים שונים. כדאי להשוות ביניהם ולקנות כרטיסים אונליין מראש במנוע החיפוש של 12GO, מכיוון שלא לכל החברות יש אתרים נוחים באנגלית.