9 מאכלים שאתם חייבים לנסות בפיליפינים

'admin'

'admin'

האוכל בפיליפינים לא מזכיר יותר מדי דברים שאתם מכירים מהבית. הטעמים שונים, מגוונים מאוד, וחומרי הגלם טריים מאוד (ולפעמים גם מוזרים מאוד לחך מערבי).

חופשה בפיליפינים – מידע שימושי למטייל

השכרת רכב בפיליפינים – השוואת מחירים ומידע שימושי

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) בנתב"ג – טיפים ומידע למטייל

אינטרנט, סלולרי ותקשורת בפיליפינים

טיסות לפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

טיסות פנים בפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

אנחנו לא יכולים להבטיח שתאהבו את כל מה שבתפריט. יש כאן לא מעט דברים שיישמעו לכם מוזרים והטעם יהיה מאוד לא רגיל. אבל חובבי אוכל חייבים לעצמם לנסות, לפחות פעם אחת, את המאכלים האלו – שמסמלים יותר מכל את התרבות הקולינרית של הפיליפינים.

מאכלים פיליפינים

עוף אדובו – Chicken Adobo

התרגום המילולי של עוף אדובו הוא "עוף במרינדה", כאשר המרינדה המקומית עשויה בעיקר מרוטב סויה וחומץ. במקור, המנה הזו נוצרה כדי לוודא שהבשר לא יפתח בקטריות (בזכות החומציות הגבוהה וכמות המלח בסויה). היום, אדובו היא אחת המנות הכי פופולריות במדינה. היא מבושלת באופן מסורתי בסירי חמר ויכולה להכיל עוף או חזיר.

הומבה – Humba

באופן כללי, הומבה מזכירה מאוד אדובו, אבל עם תוספת של טעמי בננה ושעועית שחורה. זו מנה מתוקה יותר והיא כמעט תמיד מוגשת עם חזיר במקום עוף. בסבו ובאיים הדרומים יותר – זו המנה הדומיננטית.

באלוט – Balut

אנחנו לא נאשים אתכם אם תחליטו לוותר על החטיף הפופולרי הזה. למרות שבאלוט נחשב לממתק כיפי שילדים פיליפינים אוהבים, ספק גדול אם הוא מהווה תחרות למקומה של הבמבה בישראל. באלוט הוא למעשה ביצת ברווז מופרית שעוד לא התפתחה לחלוטין (בגיל 17 ימים בערך), שבה עובר ברווז שעדיין לא הספיק לפתח מקור, נוצות או עצמות חזקות. הביצה מושרית בחומץ, ואת כל זה אוכלים נא. כן, זה לא פשוט. את הבאלוט תמצאו בעיקר בדוכני אוכל, שם הוא נמכר כחטיף זול לנשנוש בין הארוחות. בהצלחה.

קארה קארה – Kare Kare

גם המאכל הזה עלול להישמע, על פניו, קצת מוזר, אבל הוא לגמרי אכיל וגם טעים. המרק הסמיך הזה הוא למעשה נזיד זנב-שור. יש בו כמות גדולה של חמאת בוטנים, בשר, ירקות טריים וקצת צ'ילי. הטעם הכללי דומה לקארי (ומשם כנראה מגיע גם שמו), אבל עם השפעה ניכרת של חמאת הבוטנים, שהופכת את המרק לעשיר וממלא. אל תיבהלו מצמד המילים "זנב שור", הטעם והמראה הם של בשר בקר רגיל לחלוטין. תחשבו על זה בתור גולש משודרג.

לצ'ון – Lechon

בפיליפינים תיתקלו הרבה פעמים בבטן חזיר מטוגנת. זה מעדן מקומי מאוד טעים, מאוד זול ומאוד לא בריא. השם המקומי למעדן השמנוני הזה הוא "לצ'ון". חוץ מלהיות שומני ומטוגן, הבשר גם מתובל, משופד על במבוק ונצלה מעל פחמים. אם התלהבתם מהמנה – נהדר! יש אותה ממש בכל מקום – זה "דוכן הפלאפל" של הפיליפינים. ואם פיתחתם אובססיה, דעו שבסבו יש את הלצ'ון הכי טעים בפיליפינים.

טוקינו – Tocino

כמו שציינו קודם, בפיליפינים תפגשו הרבה סוגים של בטן חזיר. טוקינו הוא הניסיון המקומי להפוך אותו לבייקון. החזיר מצופה במלח, סוכר ותבלינים נוספים ולאחר מכן מטוגן בשמן ונהיה קריספי וממכר. תמצאו אותו בעיקר בארוחת בוקר פופולרית שנקראת טפסילוג – אורז מטוגן עם שום, ביצה מטוגנת וטוקינו.

בוקו – Buko

הסתובבתם יום-יומיים בפיליפינים? סביר להניח שנתקלתם לא מעט במילה "בוקו". המשמעות היא אגוז קוקוס צעיר (ירוק). בפיליפינים מגדלים כמות אדירה של קוקוס (מעל 15 מיליון בכל שנה), והקוקוס הצעיר והטרי נחשב לחטיף בריא, טעים ומרענן לאמצע היום. אין דבר יותר מספק מלשתות מי-בוקו קרים, ישירות מהקוקוס, כשאתם מתחרדנים לכם על חוף הים.

האלו האלו – Halo Halo

אם מתרגמים את "האלו האלו" באופן מילולי, המשמעות היא "ערבוב-ערבוב". לא מאוד קליט, אבל קבלו את התמונה! בעיקרון מדובר על קינוח שהוא ערבוב של כל דבר מתוק שהמסעדה הצליחה לשים עליו יד: גלידה, חלב מרוכז, סוכריות ג'לי, קורנפלקס, קוקוס, מי קוקוס, מנגו וליצ'י – ואלו רק אבני היסוד. כמובן שמעל כל אלו תוסיפו כמה סירופים ואתם מסודרים. 

קינילאו – Kinilaw

בעיקרון, זו הגרסה המקומית לסביצ'ה דג. המילה קינילאו מתורגמת ל-"לאכול טרי". המנה מורכבת מדג טרי (נא), ברוטב ליים וחומץ שמופק ממי קוקוס. זו מנה חמוצה-מתוקה, מעולה כמנה ראשונה או לצד המנה העיקרית. היא בדרך כלל מוגשת עם ירקות טריים חתוכים וקצת צ'ילי חריף מלמעלה.

בתיאבון!