תחבורה והתניידות בפיליפינים

'admin'

'admin'

אם אתם מגיעים אל הפיליפינים בטיסה מישראל, נכון להיום היא לא תהיה טיסה ישירה. סביר להניח שתעצרו בבנגקוק לכמה שעות. משום כך, מטיילים רבים משלבים טיול בפיליפינים עם טיול במדינות נוספות בדרום-מזרח אסיה (כמו תאילנד, לאוס או ויאטנם).

חופשה בפיליפינים – עוד מידע שימושי

טיסות לפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

טיסות פנים בפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) בנתב"ג – טיפים ומידע למטייל

השכרת רכב בפיליפינים – השוואת מחירים ומידע שימושי

אינטרנט, סלולרי ותקשורת בפיליפינים

רוב הטיסות נוחתות במנילה, בירת הפיליפינים ובעלת שדה התעופה הגדול והמודרני ביותר. יש גם שדה תעופה בעיר סבו ובעיקר קלארק. לאחרונה נפתח שדה תעופה בינלאומי בבוראקאי – אחד היעדים המתויירים במדינה.

הסעה משדה התעופה בפיליפינים

כשאתם נוחתים במנילה, אתם טרף קל מאוד לנהגים שרוצים לעשות עליכם קופה. כדי לצאת מהשדה ולהגיע למלון שלכם יש הרבה אפשרויות, אבל רק מעט הן אמינות! חפשו חברה גדולה שנקראת Miatsmpc (מעליהם תלוי שלט גדול שעליו כתוב Coupon Taxi). בשונה ממוניות אחרות, כאן תמצאו לוח גדול וברור, עם מחירים מוסכמים מראש לכל יעד.

מי שרוצה ללכת על בטוח, יכול לסגור הסעה משדה התעופה ישירות אל המלון במנילה עוד לפני היציאה מהארץ. התחילו את החופשה ברגל ימין וודאו שלא עוקצים אתכם.

מעבר בין איים בפיליפינים

אם אתם נוסעים ממנילה צפונה עד ללוזון, יש לכם מזל – יש קו רכבת אחד במיוחד בשבילכם. אבל זהו. לכן תכינו את עצמכם לעלות על הרבה מאוד אוטובוסים שמקשרים את האיים. זו אפשרות זולה ודי נוחה. היא לוקחת לא מעט זמן ומתאימה למי שמסוגל להתמודד עם נסיעות ארוכות. אם התקציב שלכם מאפשר את זה, אפשרות נוחה בהרבה היא טיסות פנים. הטיסה תביא אתכם למרכז העיר ומשם תוכלו לקחת מונית או ג'יפני. 

מוניות בפיליפינים

כמו בכל מקום, התעקשו עם המונית על הפעלת מונה. כל ויכוח רק יביא לכך שתשלמו הרבה יותר ממה שאתם צריכים. כדי להקל לעצמכם על החיים, הורידו את אפליקציית Grab או Uber. היא תסדר לכם מונית במהירות, ותוודא שהנהג מפעיל מונה תמיד.

נסיעה בתלת-אופן בפיליפינים

נסיעה בתלת אופן או ג'יפני תהיה זולה יותר ממונית, אבל נוחה הרבה פחות. על המחיר מסכימים מראש וחווית הנסיעה מזכירה את הטוק-טוקים בבנגקוק: מהיר, רועש, יעיל. אם יש לכם הרבה נסיעות בתוך העיר, החסכון יצטבר לסכומים בלתי מבוטלים.

סירות ומעבורות בפיליפינים

הגיוני שבין איים יחברו גם מעבורות וסירות קטנות יותר. על המעבורות אפשר לעלות ברגל, או עם רכב שכור או אופנוע. המחיר זול מטיסה, אבל המהירות לא מדהימה בכלל. עבור הפלגות ארוכות, יש אפשרות לבחור חדרי שינה ברמות יוקרה שונות, למרות שיש לציין שהמצב של רוב המעבורות לא טוב בכלל. אלו מעבורות ישנות ותרצו לשהות עליהן כמה שפחות זמן. כמו כן, אל תעלו על אף כלי שייט אם מזג האוויר לא יציב או ידוע שמתקרבת סופה. המעבורות לא מאוד אמינות, ויכול להיות שתמצאו את עצמכם מחכים בלב ים לספינה חלופית. זה לא נפוץ, אבל גם לא נדיר מספיק. זו פשרה בין אוטובוס לבין טיסה.

הגעה ליעדים מרכזיים בפיליפינים

נוסעים אל ויגאן העתיקה? האפשרות הרווחת ביותר היא אוטובוס של בין 8 ל-10 שעות ממנילה. זו נסיעה קשה, ואם אפשרי, מומלץ לטוס אל לאואג ומשם לנסוע באוטובוס שעתיים בלבד אל העיר. מי שנוסע אל טרסות האורז (בנאווי) עושה את זה בדרך כלל בנסיעת אוטובוס של 8 שעות (לרוב נסיעת לילה). עבור מי שזמנו שווה כסף, אפשר לטוס לקאואיאן ומשם לנסוע באוטובוס עוד 4 שעות.