פורט בארטון פלאוואן

'admin'

'admin'

הרבה תיירים שמגיעים לפיליפינים עוברים דרך כל התחנות המרכזיות בפלאוואן ומדלגים על פורט בארטון. יכול להיות שהסיבה היא שלפורט בארטון – Port bBarton – אין יחסי ציבור טובים כמו ליעדים תיירותיים בולטים בפיליפינים כמו אל נידו או פוארטו פרינססה, או לאטרקציות פופולריות כמו הנהר התת קרקעי, או שפשוט רוב האנשים מעדיפים ללכת לאן שהרבה אנשים הלכו לפניהם. אבל אם אתם מחפשים חופים יפהפיים בלי המולת תיירים ובלי צפיפות מעיקה – כדאי לכם לשקול לשלב בלו"ז הטיול בפיליפינים את פורט בארטון.

חופשה בפיליפינים – מידע למטייל

טיסות לפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

טיסות פנים בפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) בנתב"ג – טיפים ומידע למטייל

השכרת רכב בפיליפינים – השוואת מחירים ומידע שימושי

אינטרנט, סלולרי ותקשורת בפיליפינים

כפר הדייגים הזה שקט, וכמעט שומם, בהשוואה ליעדים אחרים בפלאוואן – מושלם למי שמעדיף להתבודד מול הים, במקום לחלוק אותו עם מאות מטיילים אחרים.

זה רק עניין של זמן עד שפורט בארטון תהפוך להיות יעד חובה עבור כל מי שמטייל בפיליפינים. כבר עכשיו נבנים עוד ועוד גסטהאוסים ומלונות, לכן מומלץ להגיע לשם בהקדם, לפני שתיירים יכבשו גם את היעד הזה, ותצטרכו למצוא יעד סודי חדש. מלונות גדולים ויוקרתיים עוד אין פה, ועדיין תוכלו למצוא חופים ריקים, פינות חבויות ומסלולים נהדרים ביערות.

אטרקציות בפורט בארטון

כמו מקומות אחרים בפלאוואן, סיורי דילוג בין איים (איילנד הופינג) הם האטרקציה המומלצת. בעיירה תמצאו הרבה מאוד הצעות לסיורים, שכולם כוללים יעדים מושלמים לשנורקל, חופים לבנים, כפרי דייגים, מפלים גדולים והרבה זמן חופשי למנוחה. שימו לב שיום עם מעט גשם סוגר את כל האטרקציות האלו מיד.

ראוי לציין שאם עשיתם את אחד הסיורים באל נידו, כנראה שתחשבו שהסיורים של פורט בארטון מרשימים קצת פחות. מצד שני, כאן יחסכו מכם הרעש וההמולה של עשרות התיירים שמגיעים לראות את יעד החובה. יש תמורה ראויה לפשרה, ואין סיבה שלא תלכו לשני הסיורים. סיור כזה יעלה בערך 1,200 פזו לאדם בסיור רגיל, או 7,000 פזו לסירה פרטית (שבדרך כלל מחזיקה עד שמונה מטיילים).

אם אתם נהנים מהליכות ארוכות ומתגמלות – לכו ברגל אל מפלי פמואיאן. הם נמצאים 5 קילומטרים ממרכז העיר. תוכלו לקחת טרייק עד הכניסה ליער (או ללכת שלושה קילומטרים), ומשם תצעדו בתוך היער שני קילומטרים נוספים. הדרך מתחילה בחוף הלבן. לכו עד קצה החוף ושם תראו את תחילת הדרך ביער, לכו על הדרך הראשית ועקבו אחרי השלטים עד שתגיעו אל המפל. זה מפל צנוע ביחס למפלים שאפשר למצוא בפיליפינים, אבל הוא יפה מאוד, קריר והמסלול אליו מהנה מאוד. שימו לב שרוב הדרך עד המפל לא מוצלת, אז קחו הרבה מים ותנוחו מדי פעם. הדרך הכי טובה למצוא את הדרך היא עם אפליקציית Maps.Me.

בשביל ליהנות מהחופים של פורט בארטון, הקדישו הרבה זמן לחוף הלבן. לא רק שזה מקום נהדר לשכב על החול או לשחות בים, יש כאן אפשרות לשייט קיאקים מרגיע, ערסלים מתוחים בין העצים הגבוהים ובקיצור – גן עדן. אתם יכולים להגיע לכאן ברגל, לשכור אופניים ולנסוע, לשכור סירה או לחתור (בערך 45 דקות) בקיאק. האפשרות האחרונה היא כנראה הטובה ביותר, וכיף מאוד לשכור קיאק ליום שלם, לחתור לכיוון החוף הלבן ולעצור בכל מקום יפה בדרך. זו הדרך הטובה ביותר להעביר כאן את היום.

איך מגיעים

קודם כל יהיה עליכם להגיע לפוארטו פרינססה. אם התקציב שלכם מאפשר את זה, תוכלו להגיע בטיסה מכל יעד מרכזי בפיליפינים. ישנה גם הפלגה (של לא פחות מ-24 שעות) שיוצאת בכל יום שישי מהבירה מנילה. היא עוצרת בפוארטו פרינססה ובקורון. היא הרבה יותר זולה מטיסה, ומשתלמת אם יש לכם זמן ואין לכם כסף. שימו לב שבעונות גשומות, השייט יכול להיות די מטלטל. אם אתם רגישים לבחילה – בחרו בטיסה.

אחרי שהגעתם לפוארטו פרינססה, תוכלו לעלות על שרות הסעות מסודר לתיירים שייקח אתכם עד פורט בארטון. מפורט בארטון מומלץ להמשיך לאל נידו.