פאגודפוד – האי לוזון

'admin'

'admin'

אם הגעתם לפיליפינים כדי להתרחק מהרעש והאנשים, לנקות את הראש ולהתחבר לטבע – פאגודפוד היא יעד מצוין להתחיל בו. בשונה מיעדים אחרים ופופולריים יותר בפיליפינים, העיירה הקטנה הזו, שנמצאת בקצה הצפוני של האי לוזון (בצפון המדינה), לא שינתה כמעט את אופייה האותנטי. היא נותרה מקום פשוט מאוד, שבו רוב התושבים עוסקים בחקלאות או בדייג.

חופשה בפיליפינים – עוד מידע למטייל

טיסות לפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

טיסות פנים בפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) בנתב"ג – טיפים ומידע למטייל

השכרת רכב בפיליפינים – השוואת מחירים ומידע שימושי

אינטרנט, סלולרי ותקשורת בפיליפינים

פאגודפוד לא מתועשת, אין בה הרבה מלונות או מסעדות, חיי הלילה כמעט ולא קיימים והטבע הטהור שולט בנוף. מרגע שתגיעו, תרגישו את הקצב משתנה והופך איטי יותר ויותר.

כדי להגיע לכאן, תצטרכו לנסוע 12 שעות באוטובוס ממנילה, אבל הנסיעה הארוכה משתלמת. למרות שבתחילה העיירה יכולה להיראות ריקה ושקטה ביחס ליעדים אחרים במדינה, יש הרבה מאוד מה לעשות ולראות כאן.

חופים ונקודות עניין בפאגודפוד

שלושת החופים הבולטים בפאגודפוד הם "חוף פאגודפוד", "חוף סאוד" ו-"חוף מאיירה אירה". פאגודפוד נחשב לחוף ה"ראשי", והוא קטן ושליו, ופחות יפה מהאחרים, ובעיקר מיועד לדייגים המקומיים. סאוד הוא החוף הפופולרי והיפה יותר, ושם גם יהיו רוב הגסטהאוסים הטובים יותר. מאיירה אירה הוא הטוב ביותר לשחייה, עם הלגונה הכחולה היפהפייה שלו.


אם הגעתם כדי לטייל, בקשו הכוונה אל הגבעות הירוקות הסודיות. זה מסלול של כשעה, שייקח אתכם אל נוף שהוא יותר סקוטי מפיליפיני. זה טיול מצוין בימים שאינם חמים מדי – לא קשה מדי ומאוד יפה. כדי להצטנן מההליכה, תוכלו לנסוע אל מפלי קאביגן. המפלים צרים וצנועים יחסית, אבל האזור כולו מקסים ומושלם לשחייה במים הקרים. תצטרכו לקחת טרייק אל הכניסה, ומשם תלכו כמה דקות עד שתגיעו למפל.

אם בא לכם לחוות את היופי של פאגודפוד בנסיעה, תוכלו לשכור אופנוע ולרכוב לאורך הגשר שמקיף את העיירה. הגשר בדרך כלל ריק, ויחסית רחב, כך שמדובר על נסיעה ידידותית לרוכבים חדשים, שמאפשרת לכם לעצור מדי פעם וליהנות מהנוף.

בשביל שילוב של חוף וטיול, הגיעו למערת בנטאי אבוט. האמת היא שזו פחות מערה, ויותר גבעה עם חור, אבל זה בכל זאת אזור יפה, במיוחד בעונות הקרירות יותר.

אטרקציה אחת שכן מותאמת לתיירים בפאגודפוד היא האומגה. האומגה המטורפת הזו נמתחת לאורך קילומטר שנים, מעל היער והלגונה הכחולה. תיקשרו אליה כשאתם שוכבים על הבטן, ומשם תשוגרו אל הקצה השני במהירות אדירה. האומגה יוצאת מהמלון Hanna's Resort.

בגלל האופי הכפרי של פאגודפוד, תוכלו לוותר על מלון או גסטהאוס, ולישון בהום-סטיי (Homestay). המשמעות היא שתגורו יחד עם משפחה מקומית, בחדר משלכם. המשפחה בדרך כלל מציעה גם ארוחות (אותן תאכלו יחד עם המשפחה), מידע על האזור ולפעמים גם טיולים. זו דרך מעולה להכיר את האנשים שחיים פה, ואת המקום בצורה האינטימית והנאמנה ביותר.

טיפ אחרון לפאגודפוד – נסו את הקפה המקומי. פולי קפה מגודלים, נקטפים ונקלים במקום, וחובבי קפה מאשרים שהטעם מעולה. במלון טארטארוגה תוכלו ליהנות מקפה משובח שהוכן בידי בריסטות מיומנים.