'admin'

'admin'

חשוב להפריד בין מחוז "סבו" שבמרכז ויסאיאס (המחוז חולש על אי מרכזי וגדול ועוד 167 איים קטנטנים סביבו), ובין "סבו סיטי" – Cebu city – אחת הערים המרכזיות והמוכרות ביותר במחוז (ובפיליפינים בכלל), אשר נחשבת לאזור ההתכנסות לפני ההתפזרות ליעדים סמוכים כמו מואלבואל, אוסלוב או פאגודפוד, והפופולרי ביותר – בוהול. תמצאו בקלות טיסות לכאן ומכאן לכל היעדים המרכזיים בפיליפינים.

חופשה בסבו סיטי – עוד מידע שימושי

10 מלונות מומלצים בסבו סיטי, פיליפינים

טיסות לפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

טיסות פנים בפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) בנתב"ג – טיפים ומידע למטייל

אינטרנט, סלולרי ותקשורת בפיליפינים

השכרת רכב בפיליפינים – השוואת מחירים ומידע שימושי

סבו סיטי נקראת על ידי המקומיים גם "מלכת הדרום". העיר ההיסטורית הזו מחזיקה את הנמל ההומה ביותר בפיליפינים, ואת שדה התעופה השני בגודלו במדינה, אחרי מנילה. לפני 500 שנים, הביא מגלן את הנצרות הקתולית לסבו סיטי (ושם גם מת), ואתה השפעה ספרדית חזקה מאוד. בעשורים האחרונים, זרם הולך ומתגבר של תיירים יצר מאות אלפי מקומות עבודה בעיר, חיזק את מעמדה הכלכלי והתרבותי ושיפר משמעותית את רמת החיים.

למרות שסבו סיטי היא מטרופולין גדול יחסית, וגם לה יש בעיות תחבורה – אין מה להשוות בינה לבין מנילה. היא משמעותית יותר נוחה וידידותית לתיירים ולזרים. תמצאו כאן קניונים חדשים ומודרניים מאוד, שדה תעופה שנחשב לאחד הטובים באסיה וכבישים נוחים. כדי להגיע לחופים היפים תצטרכו לנסוע לפחות כשעה ממרכז העיר. אבל את החופים תשאירו ליעדים שנמצאים במחוז סבו הרחב. בזמן שאתם בעיר, יש לא מעט אטרקציות בסבו סיטי. לכו לאזור הדאונטאון כדי לראות את ההשפעה שהייתה לספרד על העיר. בשביל לראות את החלק המודרני והמזמין יותר של העיר, לכו לאזור איילה או פואנטה אוסמנה.

הגעה לסבו בטיסה

כאמור, מרוב היעדים הבולטים בפיליפינים תוכלו להגיע בטיסה לסבו סיטי (שהופכת משתלמת הרבה יותר מנסיעה או הפלגה, בתנאי שתזמינו אותה מספר חודשים מראש, ולא שבוע לפני – אז המחירים קופצים). אם תגיעו בטיסה, תנחתו בשדה התעופה מקטאן, שנמצא בערך 40 דקות נסיעה מהעיר עצמה. מלונות יוקרתיים בסבו סיטי יציעו לכם הסעה משדה התעופה, אבל אפשר גם להזמין בקישור שירות מומלץ של הסעות משדה התעופה בסבו סיטי ישירות למלון. בדרך כלל, עדיף להזמין מראש (באמצעות הלינק) מיניואן מהשדה ישירות למלון שלכם, ולא להסתבך עם המזוודות ושלל המוניות שמחכות בשדה. תוכלו גם להשתמש בשירות בשם MyBus שמציע תעריף קבוע ואחיד לתיירים (40 פזו). האוטובוסים יוצאים כל 20 דקות מהשדה (משבע בבוקר עד עשר בלילה). הם עוצרים במרכז סבו סיטי, שם תצטרכו לקחת מונית. אם אתם מתכננים להמשיך מהשדה לנמל, קחו בחשבון שהנסיעה תיקח בערך שעתיים. כרטיסים למעבורת קונים ישירות בנמל.

הגעה לסבו בהפלגה

כאמור, זה הנמל הגדול וההומה ביותר במדינה, כשכמעט שמונים אחוז מכלי השייט יוצאים או מגיעים לכאן. הפלגות ארוכות מגיעות לכאן מכל היעדים המרכזיים בפיליפינים, בזמן שחברות כמו 2GO, Oceanjet או Weesam יקחו אתכם בנסיעות "אקספרס" אל האיים הקרובים ביותר ומהם.

תחבורה בסבו

הדרך הזולה (והמקומית) ביותר להתנייד בסבו סיטי היא בעזרת ג'יפני, אותם ג'יפים מימי מלחמת העולם השניה שנצבעו מחדש והפכו להיות מוניות שירות. אין מידע רשמי לגבי המסלולים של עשרות הג'יפני שנוסעים בעיר 24 שעות ביממה. יש מעט אתרים, אבל המידע בהם לא מעודכן. ביעדים מרכזיים, יהיה אדם שמכריז עם תחנות הג'יפני, ועל גבי הרכבים עצמם תהיה רשימת תחנות. כדאי להיעזר במקומיים ולשאול אם הנהג מגיע ליעד שלכם כשאתם עולים לנסיעה. נסיעה ממוצעת תעלה בין 7-20 פזו.

כדי לדעת בדיוק לאן אתם עומדים להגיע, הוציאו קצת יותר כסף ותפסו מונית. וודאו שאתם עולים על מונית לבנה (התעריף שלה כתוב על הדלת – 40 פזו לתחילת נסיעה ועוד 3.5 לקילומטר). כמו שציינו במדריך "דברים שצריך לדעת על טיול בפיליפינים" שלנו, התעקשו שהנהג יפעיל מונה!

בשביל יעדים רחוקים ממרכז העיר (כמו למשל טיולי יום, נסיעות לחופים או יציאה את הפרברים), מומלץ להזמין מיניואן ממוזג. לרוב תחלקו אותו עם תיירים נוספים, מה שיהפוך אותו לזול יותר. כדאי להזמין את הנסיעות האלו מראש. ברוב טיולי היום, ההסעה כלולה במחיר ותאסוף אתכם ישירות מהמלון שלכם או מנקודת איסוף מרכזית.