החופים היפים ביותר בפיליפינים

'admin'

'admin'

כשמדינה – כלומר, הפיליפינים – מורכבת מיותר מ-7,000 איים, כמות החופים מגיעה לעשרות אלפים. ועדיין, איכשהו, כל שנה מגיעים אלפי תיירים לאותם החופים הבולטים ביותר. חלקם באמת יפים, וחלקם סתם הפכו לפופולריים בזכות המלצות ושמועות. אנחנו כאן כדי לרכז עבורכם את עשרת החופים הכי יפים ומומלצים בפיליפינים, כדי שתדעו מה אסור לפספס ועל מה אפשר לוותר.

אל נידו

למה לא להתחיל במקום שבו כל אחד מ-50 החופים יכול לקחת את המקום הראשון? באל-נידו, קשה להחליט מה החוף היפה ביותר, אבל כולם זוכים לתשומת לב עולמית. אז אמנם קשה לנו לשלוח אתכם לחוף ספציפי, אבל מצד שני – תוכלו לנדוד בין כל אחד מהחופים עד שתמצאו אחד בודד מספיק, ותוכלו להיות בטוחים שהוא יהיה עוצר נשימה. אזור אל-נידו מכיל סוגים רבים ומגוונים של צמחייה, עושר של מיני ציפורים וחיים ימיים מגוונים, עם יונקים, מעל מאה סוגי אלמוגים וכמעט 1,000 סוגים שונים של דגים. זו השמורה הימית הגדולה ביותר בפיליפינים, ואחת מהמערכות האקולוגיות המגוונות בכל העולם.

כדאי לבקר באל-נידו בין דצמבר למרץ, אז תמצאו שמצד אחד מזג האוויר נעים (ונטול סופות), ומצד שני התיירים לא מציפים את המקום. בין אפריל למאי מזג האוויר יהיה חם יותר (וטוב יותר לים), אבל מספר התיירים יעלה משמעותית ואיתו מחירי המלונות. 

ישנה טיסה ישירה שתביא אתכם ממנילה לאל-נידו ישירות, אבל היא יקרה ולא מומלצת לרוב המבקרים. מתחתיה במחיר נמצאת טיסה ממנילה לפוארטו פרינססה, וממנה נסיעה אל פאלאוואן (שבתחומה נמצאת אל-נידו). יש גם טיסה מפוארטו פרינססה לאל-נידו במחירים לא רעים. כשאתם כאן, אסור להחמיץ את הסיורים שייקחו אתכם בין האיים הסמוכים, ואת הסיור אל הלגונה הסודית.

החוף הלבן – בורקאי

בורקאי היא עוד יעד שבו לאן שלא תלכו, תגיעו לחוף מדהים. אבל מעל כל החופים, שם אחד שתשמעו הרבה פעמים הוא "החוף הלבן". רבים מתייחסים אליו בתור היפה ביותר בעולם, והוא למעשה המקום ששם את בורקאי על המפה מלכתחילה. החוף מחולק לשלושה חלקים (כאשר הראשון והשני מתעוררים בעיקר בלילה, והשלישי נותר רגוע יותר). לאורך החוף הוקמו מסעדות, ברים וחנויות, ועל החוף עצמו תמצאו סוגים שונים של ספורט ימי, והזדמנות מצוינת לצלילות.

כדאי להגיע לכאן בין נובמבר למאי, כשהמים שקטים ומזג האוויר נוח. מאוחר יותר, ואתם מסתכנים במונסון שיגיע ויעיף לכם את החופשה המושלמת. מה שכן, באזור יוני יש הרבה פחות מטיילים. זה הימור. 

כדי להגיע לבורקאי, תוכלו לטוס אל קטיקלן (קרוב יותר ויקר יותר) או אל קאילבי (רחוק וזול יותר). משם תקחו הסעה למפרץ ותשוטו כ-20 דקות עד האי. שימו לב שהחוף הלבן נמצא בצד המערבי של האי. אם באתם בשביל ספורט אקסטרים, כדאי שתתחילו בחופים המזרחיים.

פוארטו גאלרה – מינדורו 

החוף פוארטו גאלרה הוא אתר מורשת מוגן של אונסק"ו משנת 73'. כשתשמעו מטיילים מדברים על פוארטו גאלרה, קחו בחשבון שהם בדרך כלל מדברים גם על העיר הצמודה. החופים החשובים כאן הם סאבאנג והחוף הלבן. כמו שהשם מתאר, החולות כאן לבנים, ותפיסת צבע על החוף היא הפעילות המועדפת. מתחת למים תמצאו אוכלוסיה צפופה מאוד של דגים, כך שאם עד עכשיו התאכזבתם מהצלילות שלכם וראיתם רק דג או שניים – פוארטו גאלרה יעניק לכם חוויה מתקנת.

יש לכם שתי ברירות – לבקר בחום ועם המוני תיירים (בין אפריל ליוני), או להגיע לחוף כמעט פרטי ולהתמודד עם טמפרטורות מעט נמוכות יותר (יוני עד אוגוסט).

החוף נמצא רק 130 ק"מ דרומית למנילה, כך שפשוט להגיע אליו ברכב או באוטובוס. אם אתם מתכננים לשכור רכב, תוכלו לחנות ולעלות למעבורת אל האי, או לעלות עם הרכב על המעבורת. אם בורקאי נראית לכם יקרה והמונית, החוף הלבן של פוארטו גאלרה יעשה את העבודה.

האי סמאל – דבאו

האי סמאל נמצא כשני קילומטרים מהעיר דבאו. למרות שהאי ממוקם במרחק אדיר של 1,400 קילומטרים ממנילה, הוא נחשב לאחד היעדים המפותחים ביותר לחופשה במדינה. חוץ מהחופים הלבנים (שאליהם אולי כבר הצלחתם להתרגל), תגלו כאן גם מספר חופים ורודים ולצדם – חלק מהמלונות המפוארים ביותר בפיליפינים. יש על האי יותר מ-70 מלונות, מה שמאפשר לכם להתפנק בדיוק בהתאם לתקציב שלכם. הצלילות כאן פחות מרשימות מיעדים אחרים ברשימה הזו, אבל מי שמחפש פרטיות ופינוק ימצא אותם כאן.

מומלץ להגיע בין דצמבר לפברואר, אז הרוחות מעט קרירות יותר, אבל כמות התיירים פחותה והמלונות זולים ופנויים יותר.

כדי להגיע לכאן, יהיה עליכם לטוס אל העיר דבאו (Davao). משם תיקחו מעבורת קצרה אל האי. אנחנו ממליצים לשמור את הביקור באי לסוף הטיול, ולהתפנק באחד המלונות המדהימים שקיימים פה. אם עד עכשיו חסכתם על לינה, זה המקום לסיים בו בגדול. מלבד המלונות והחופים, על האי תמצאו את האי הגבוה ביותר במדינה וגם מסלול הליכה שמגיע לפסגתו (ישנם מסלולי טיול רבים ומומלצים על האי).

האי פנגלאו – בוהול

בדומה לבורקאי, גם כאן החופים לבנים ומרשימים והמים בצבע כחול חזק. חוף אלונה (Alona) נחשב לחוף הטוב ביותר על האי פנגלאו, אבל הוא נוטה להיות עמוס מבקרים. לצד זאת, כדאי לכם להגיע לשם לפחות פעם אחת, בשביל הצלילות. האי נחשב אחד המקומות הטובים בעולם לצלילה, ויש סביבו יותר מינים של דגים וסרטנים מאשר בכל הים התיכון והים של יפן ביחד. המדינה משקיעה הרבה משאבים וכספים בפיתוח האי, ואפילו מתכננת לפתוח בו שדה תעופה בינלאומי בקרוב. לכן מומלץ לבקר באי כשהוא עוד בתולי יחסית, ולא נרמס על ידי מבקרים מכל העולם.

הגיעו לכאן בין דצמבר למרץ כדי ליהנות ממזג אוויר נעים ויבש.

כדי להגיע לכאן, תצטרכו לטוס ממנילה לבוהול, ומשם תיסעו כחצי שעה עד האי.

האי קורון – פלאוואן

מהר מאוד מבינים שבפלאוואן נמצאים המקומות הכי שווים בפיליפינים. קורון הוא שמו של האי וגם של העיר הגדולה ביותר באזור. האי יפהפה, מוקף צוקים שחורים שמכסים חופים לבנים ושבעה נהרות. אם יש לכם רישיון לצלילת מכשירים (סקובה), תשמחו לדעת שהאי נחשב לאחד מעשרת יעדי הצלילה הטובים בעולם. הלגונה הסודית של האי מושכת גם היא מטיילים רבים. כדי להגיע אליה תצטרכו לטפס על מספר צוקים, או לחילופין לשחות דרך מערה תת-ימית – אבל הלגונה היא אחד המקומות היפים ביותר שתראו. מבטיחים.

לכאן תוכלו להגיע גם בעונה החמה, כיוון שקורון לא נוטה להיות עמוס תיירים כמו איים אחרים ברשימה הזו. אם תגיעו בעונה הקרירה, סביר להניח שתרגישו די לבד.

כדי להגיע לפה, תצטרכו להגיע לבוסואנגה ומשם לנסוע לקורון. אי אפשר לישון על האי עצמו, ולכל היותר תוכלו לישון בעיר קורון, ובבוקר לשוט אל האי. 

האי פלאווי

פלאווי (Palaui) מעט שונה בנוף של האיים והחופים ברשימה הזו. לצד החופים היפים שלו הוא משלב סלעים געשיים ענקיים, סוגים נדירים ומרשימים של פרחים וצמחייה פראית. הטבע כאן לא הופרע על ידי בני אדם. אין כאן מלונות או אטרקציות תיירותיות. כדי לישון על האי, תצטרכו להקים אוהל עצמאית או לישון עם המקומיים במסגרת "הום-סטיי". זה אולי לא מפואר כמו שאר הטיול שלכם, אבל זו אחת החוויות המיוחדות שיכולות להיות לכם.

פאגודפוד

אם עוד לא הבנתם כמה בורקאי דומיננטית כשמדברים על חופים, אז דעו שפאגודפוד (Pagudpud) נקראת גם "בורקאי של הצפון". לעומת זאת, בשונה מבורקאי, אין כאן חנויות גדולות, מרכזי קניות או אפילו כספומטים. אם תגיעו עד לכאן, המקום הכי טוב לבקר בו הוא הלגונה הכחולה. לא תמצאו כאן מלונות יוקרה מפוארים, אבל תמצאו גן עדן שעוד לא התגלה על ידי יותר מדי תיירים. זו עיירה קטנה ושקטה, עם חופים מהממים ואווירה אותנטית ונעימה.

כדי להגיע לכאן, תוכלו לטוס לעיר לאוג ומשם לעלות על אוטובוס או ואן. האזור נוח ונעים לנסיעה, אז תוכלו גם לשכור רכב ולהגיע עצמאית, מה שגם יאפשר לכם אחר כך להתנהל בקלות בעיר.

האי מקטאן

האי נמצא בסבו, ונחשב לאחד האיים המומלצים למטיילים בעולם. הוא די צפוף – חיים עליו 430 אלף אנשים (צפיפות האוכלוסייה הגדולה ביותר בפיליפינים). מה שטוב באי הזה, הוא שהוא למעשה מורכבת ממספר רב של מיקרו-איים. הטיולים הנפוצים כאן לוקחים אתכם ליום סיור בין האיים הקטנטנים, כך שתוכלו להנות ממגוון מראות ואתרי צלילה נהדרים ביום אחד. יש כאן גם מספר מקומות טובים לסקי מים, הפלגות ומצנחי ים. 

העונה היבשה כאן נמשכת בין ינואר למאי, אבל נסו להגיע בקצוות העונה הזו כדי להימנע מהמוני התיירים – גם ככה עמוס כאן. שימו לב שסבו הוא אזור שנחשב רטוב – יורד כאן יותר גשם מבשאר חלקי המדינה, אז גם בעונה היבשה יש סיכוי לכמה ימים רטובים.

כדי להגיע לפה, עליכם לטוס או להפליג למקטאן. תוכלו גם להגיע לעיר סבו, שמחוברת לאי בגשר.