טיפים לטיול חסכוני בפיליפינים

'admin'

'admin'

הפיליפינים נחשבת למדינה זולה, והרבה אנשים מגיעים אליה במחשבה שתמורת ארבעה שקלים יוכלו לקבל לילה במלון, ארוחת ערב וטרק או שניים. הפיליפינים היא באמת מדינה זולה ביחס לישראל, אבל יחד עם כרטיסי הטיסה וכל ההוצאות המצטברות, המחיר יכול להגיע לכמה אלפי שקלים בקלות. אבל כסף לא צריך להיות מה שעוצר אתכם מליהנות מהמדינה המדהימה הזו. עם הגישה הנכונה, טיול בפליפינים יכול לעלות בסביבות 70 שקלים ליום. בעזרת כמה טיפים פשוטים, אתם יכולים לחסוך עשרות אחוזים ממחיר הטיול הסופי שלכם, ליהנות מטיול מעולה בפיליפינים, ולא לקבל שיחות מהבנק.

אל תפחדו מהוסטלים

ההוסטלים בפיליפינים מציעים רמת אירוח גבוהה. כל כך גבוהה למעשה, שרבים מהם מתומחרים כמו בתי מלון. אין סיבה לשלם 20 דולר להוסטל ללילה. חפשו מיטה בחדר משותף בהוסטל ממוזג. המחירים נמצאים סביב חמישה דולר ללילה. אם יהיה לכם מזל, תקבלו גם וויפי ללא תוספת תשלום. אם אתם ממש מסתפקים במועט, דעו שגסטהאוסים שנמצאים ממש על החוף יכולים להלין אתכם על ערסל תמורת בערך שני דולרים ללילה. אתם גם יכולים לישון על החוף באוהל בחינם, אבל זה לא ממש מומלץ. הוסטל נשמע לנו עדיף. אתם גם מוזמנים לנסות לעשות קאוצ'סרפינג (מה שתופס תאוצה במדינה בשנים האחרונות). זו דרך מצוינת להכיר חברים מקומיים, ועל הדרך לא לשלם על לינה.

תאכלו כמו מקומיים

לא יכולים בלי מקדונלדס? תגידו שלום לכסף שלכם. מסעדות מזון מהיר, במיוחד המערביות, הן משאבות הכסף הכי גדולות בטיול כזה. בזמן שאוכל פיליפיני מדוכן ברחוב יכול לעלות לכם דולר למנה טובה ומשביעה, ארוחה במסעדת פאסט פוד מערבית יכולה לעלות גם 20 דולר. מקומות תיירותיים יעלו יותר, מן הסתם, אז נסו להיצמד למסעדות מקומיות, שאינן נמצאות בלב העיר. מתכננים לצאת בערב לבר? אנחנו ממליצים שתקנו בירה או שתיים בסופר, ותגיעו לערב שלכם מוכנים, במקום להוציא את החסכונות שלכם על קוקטיילים במחיר מנופח.

אין טיסות – יש כסף

מהיר ונוח לקפוץ בין האיים של הפיליפינים בטיסה. אבל זו גם הדרך היקרה ביותר להתנייד במדינה. למזלכם, אפשר להגיע מכל מקום לכל מקום בעזרת שילובים של רכבות, אוטובוסים, מיניואנים, מוניות ומעבורות. כן, יכול להיות שזה יקח לכם 12 שעות – אבל זה יעלה רק 500 פזו! אם אתם מתכננים טיול עם יעדים רבים, כדאי שתתכוננו מראש להרבה זמן בדרכים. זה לא תמיד נורא – הדרכים האלו בדרך כלל יפהפיות, ו-12 שעות זה מספיק זמן כדי לסיים את הספר הענק שהבאתם איתכם כי הבטחתם לעצמכם שהפעם תסיימו אותו.

בחרו את האטרקציות שלכם

במקומות כמו בורקאי או מנילה, כל אטרקציה תעלה משמעותית יותר. הפיליפינים דווקא נחשבת למדינה זולה בכל הנוגע לאטרקציות. צלילת סקובה תעלה בדרך כלל באזור 25 דולר, והשכרת ציוד שנירקול יעלה בערך 4 דולר. בבורקאי, לעומת זאת, תשלמו הרבה יותר. שמרו את האטרקציות היקרות לאזורים פחות מוכרים ומתוירים.

מצאו חברים

רוב הפעילויות בטיול שלכם יהיו זולות יותר אם תחלקו את העלויות עם מישהו או מישהי. חדרים, אטרקציות, נסיעות – הכל נחתך בחצי. אז אם אתם מתכננים לצאת לטיול הזה לבד, כדאי שתתחברו עם מישהו רגע לפני שאתם סוגרים את הטרק בג'ונגל.

השתמשו באובר

מוניות, בעיקר במנילה, יכולות לעלות לכם הרבה. השתמשו ב-UBER כדי לקבל הנחות על הנסיעות, ולוודא שהנהג מפעיל מונה ולא ממציא את המחיר שבא לו לקבל. נסו לסגור נסיעות בתלת-אופן (טרייסיקלס) והתמקחו על המחיר. אם אתם מגלים שיש לכם כשרון להורדת מחירים, הוא יהפוך לרווחי מאוד עכשיו.