מסלול מומלץ לחודש בפיליפינים

'admin'

'admin'

עם כל כך הרבה איים, חופים, ערים ודברים לעשות – יש מצב שלא תצליחו לראות את כל הפיליפינים בנסיעה אחת. מה שכן, אם זו הנסיעה הראשונה שלכם למדינה, יש כמה דברים שאסור לכם לפספס והם בגדר ביקורי חובה במדינה. חודש אולי נשמע כמו הרבה זמן, אבל אנחנו מגדירים אותו בתור הזמן האידיאלי לביקור הראשון במדינה. המסלול שאנחנו מציעים מאפשר לכם להגיע בקלות ונוחות מיעד ליעד, לראות את כל המקומות הכי מעניינים ולקחת בהם את הזמן. אתם תמיד יכולים "לגלח" שבוע מהמסלול הזה על ידי קיצוץ ימים בכל יעד או וויתור על יעדים שלמים. 

חוף הים של מנילה

יום 1 – טיסה למנילה

הרבה אנשים מספרים שמנילה היא עיר לא נעימה ומסוכנת. היא בעיקר עמוסה מאוד ודי רועשת. יש מי שאוהב את אווירת העיר הגדולה ויהנה מחיי הלילה כאן, אבל בשביל המסלול שלנו, נשתמש במנילה כתחנת מעבר בלבד. טוסו לכאן בשביל המחיר הזול ומצאו מקום לישון בו לילה אחד לפני שתמשיכו למקומות השווים באמת למחרת. 

יום 2 – הפלגה לקורון

אם במקרה מצאתם טיסה זולה לקורון (או שהתקציב שלכם פשוט מאפשר את זה) – לכו עליה וסגרו אותה כמה שיותר מהר. הטיסות לקורון נחשבות די יקרות, אז רוב המטיילים ירצו לשריין מקום על מעבורת הלילה. תוכלו למצוא את כל הפרטים באתר של חברת 2GO Travel. הם יוכלו לעזור לכם מאוד לאורך הטיול. 

יום 3-8 קורון (פלאוואן)

זה לקח קצת זמן, אבל סוף סוף הגעתם ליעד האמיתי הראשון שלכם – קורון. אין מקום טוב יותר להתחיל בו את הטיול שלכם בפיליפינים. המקום הזה יפהפה, ומציע המון אטרקציות, טיולים ומקומות מדהימים שחייבים לראות. כמובן שאפשר להסתפק בפחות מחמישה ימים, אבל בשביל טיול נינוח ולא מפוצץ פעילויות – זה הזמן המושלם. כדי שתדעו בדיוק מה כדאי לעשות כאן.

כשתמצאו לכך זמן, התחילו לחפש את הנסיעה שלכם ליעד הבא – אל-נידו. בקורון תראו הרבה אפשרויות, ותוכלו גם להתמקח על המחיר (המחיר שתראו על השלטים מנופח ביחס למחיר שתוכלו להוציא). אם בא לכם לקחת את הסיכון, תוכלו להגיע למעבורות שיוצאות בבוקר ולנסות לקנות כרטיס במקום, ברגע האחרון. אם תצליחו, זה יהיה הכרטיס הזול ביותר שתמצאו. יש גם טיסות מקורון לאל-נידו, אבל הן יקרות יותר משמעותית. 

יום 9-14 אל-נידו (פלאוואן)

אחרי שלמדתם להכיר ולהבין מעט את הפיליפינים, הגיע הזמן שתגיעו לאל-נידו, אחד המקומות היפים במדינה – והמקום היפה ביותר בפלאוואן. יש פה יותר תיירים, ואווירה הרבה יותר חיה, עם יותר מסעדות, מלונות וחיי לילה מרשימים.

כשתגיעו לכאן, תגלו שיש ארבעה טיולים באל נידו שאתם ממש מוכרחים לבחור לפחות אחד מהם. הטיולים נקראים פשוט איי, בי, סי ו-די (A, B, C, D). הסיורים לוקחים אתכם למקומות שונים מסביב לאל-נידו, ומביאים אתכם ליעדים שאסור לפספס. מתוך הארבעה, המומלצים ביותר הם A ו-C. סיור A לוקח אתכם לאי מינילוק וללגונות החבויות והמהממות שלו, לחולות הלבנים של האי שימיזו ולשנורקלינג בחוף סבן קומנדו, שם יש סיכוי גדול שתוכלו לראות צבי ים בסביבתם הטבעית.

סיור C ייקח אתכם לאי ההליקופטר בעל הצוקים החדים, משם אל החוף הסודי שם תפגשו את התושבים המקומיים ותגיעו למקדש החשוב ביותר באזור. לאחר מכן תמשיכו אל חוף טליסאי, לשנורקלינג באחד מיעדי הצלילה היפים והמגוונים ביותר בסביבה. 

כמובן שכל הסיורים נפלאים, ושאם התקציב מאפשר לכם – לכו ליותר מאחד. אבל אם אתם חייבים לבחור, אלו ההמלצות שלנו. הרגישו חופשיים להתייעץ עם תיירים אחרים באל-נידו. דברים משתנים ומזג האוויר משפיע מאוד על הסיורים. לכו אל מה שייראה לכם הכי מתאים באותו רגע. בטוח שלא תתחרטו.

יום 15 – פורט בארטון

אל פורט בארטון תוכלו להגיע בקלות ובמהירות. זה אמנם לא יעד חובה לחלוטין, אבל הוא יעד צלילה מעולה. במיוחד אם יש לכם רשיון לצלילת סקובה, כדאי להקדיש יום אחד לפחות למקום הנעים הזה.

יום 16-17 – פוארטו פרינססה

פוארטו פרינססה היא בירת מחוז פלאוואן. אתם יכולים להשתמש במדריך שלנו כדי ללמוד עוד פרטים על פוארטו פרינססה, ועל אטרקציות בפוארטו פרינססה, אבל גם בלי המדריכים שלנו, מה שהכי חשוב שתדעו – הוא שאתם חייבים לעשות את סיור הנהר התת-קרקעי.

זו ללא ספק אחת האטרקציות היפות והשונות ביותר בפיליפינים. זה סיור ארוך יחסית (8-9 שעות) שמשיט אתכם אל עומקה של מערה תת-קרקעית יפהפיה. גם אם אתם מקדישים לעיר הזו פחות מיומיים, וודאו שיש לכם מספיק זמן כדי להגיע לסיור, ושריינו אותו מראש (הוא מתמלא במהירות).

יום 18-22 – סבו ובוהול

כמו שאמרנו בתחילת המדריך, יש אנשים שנהנים מתחושת העיר הגדולה, ויש מי שרוצים לברוח מהן כל עוד נפשם בה. העיר סבו (Cebu) היא סוג של שילוב בין עיר גדולה והומה למקום שקט ונעים יותר. היינו מקדישים לסבו יום אחד לפחות (ויומיים אם האווירה מוצאת חן בעיניכם). אם העיר לא מוצאת חן בעיניכם, תוכלו להשתמש בה כנקודת יציאה אל האיים הסמוכים. המומלץ ביותר הוא האי בוהול (Bohol). תוכלו להגיע אליו כחלק מטיול יום, אבל אם תאהבו אותו מאוד, יש מה לעשות בו במשך יום-יומיים לפחות. כשאתם שם, דבר אחד שאתם חייבים לעשות, זה הטיול אל "גבעות השוקולד של בוהול". תודו לנו אחר כך.

מקום נוסף שאתם חייבים להגיע אליו בסבו (סבו הוא שמה של העיר שהגעתם אליה בהתחלה, וגם שם האזור שבהן נמצאות הערים האחרות שנציין בהמשך) הוא מואלבואל (Moalboal). נסיעת אוטובוס לא ארוכה ואתם שם. מה כל כך מיוחד במקום הזה? חוץ מהחוף היפהפה והשקיעות המרהיבות, יש כאן צלילות מעולות עם מאות אלפי סרדינים. כשתצללו כאן, תהיו מוקפים בענן כסוף של סרדינים, וביונקים שמגיעים לאכול אותם. אם אי פעם רציתם להרגיש בתוך סרט טבע, התחילו כאן.

מכאן, סעו דרומה אל אוסלוב (Oslob). לכאן אתם מגיעים מסיבה אחת ויחידה – לשחות עם כרישי הלוויתן. אם אתם לא מכירים, לא מדובר על כרישים מסוכנים או מפחידים. אלו דגים ענקיים (ומכאן שמם) שאוכלים דגיגים זעירים ולא מהווים כל סיכון לבני אדם. שחייה לצד היצורים העצומים והמרשימים האלו, היא אחת החוויות הכי מיוחדות, מומלצות ומשמעותיות שיהיו לכם בפיליפינים. מחיר הטיול והצלילה בדרך כלל מסתכמים בכמה עשרות דולרים, וגם אם לא תכננתם לעבור באזור סבו, אנחנו ממש מתעקשים שתחרגו מהתכנון שלכם ותגיעו לאוסלוב בשביל הצלילה הזו.

יום 23-28 – בורקאי

עם טיול מגוון ומהנה כמו שתכננו עד עכשיו, חייבים לסיים בגדול, ובורקאי היא היעד המושלם לסיים איתו. בבורקאי תמצאו את החופים היפים ביותר בפיליפינים, וגם עושר גדול של אטרקציות, ספורט ימי, טיולים, מסעדות וחיי לילה. בורקאי היא מיני-פיליפינים בתוך המדינה. זה נכון שהיא יכולה להיות עמוסה קצת בתיירים, אבל תמיד תוכלו למצוא פינה שקטה, חוף ריק או שעה שלווה. אתם יכולים לקרוא את המדריך שלנו כדי להכיר טוב יותר את בורקאי, ולהכיר את האטרקציות של בורקאי.

מחפשים המלצה למסלול קצר יותר או בעל אופי שונה?
בדקו את שאר המסלולים שלנו!