האי פנגלאו בוהול

'admin'

'admin'

האי פנגלאו נחשב לחלק מבוהול. הוא פופולרי מאוד בקרב תיירים בגלל שני דברים: החופים הנהדרים שלו, והקרבה שלו לאתרי הטבע הבולטים והיפים ביותר של בוהול, כמו גבעות השוקולד ושלל מפלים, מעיינות וצוקים מהם אפשר לקפוץ לים. האי הוא מעין נקודת איסוף עבור מטיילים, וממנו מתפזרים לשלל המלונות, המסעדות, החופים והיעדים הקרובים.

האי פנגלאו הוא האי הגדול ביותר במחוזות בוהול. פנגלאו מחובר על ידי גשר יבשתי לאי הראשי, ונמצא במרחק של 15 דקות בלבד מעיר הבירה טאגבילרן. ללא ספק, החוף הפופולרי ביותר על פנגלאו הוא חוף אלונה – אחד החופים היפים ביותר בפיליפינים.

אחת הדרכים המומלצות ביותר ליהנות מהקסם של פנגלאו היא באמצעות טיול מודרך מומלץ, של חצי יום. הסיור המודרך כולל את כנסיית "גבירתנו של ההנחה" בעיירה דאויס. מבנה האבן הנוכחי – הגלגול החמישי של הכנסייה – נבנה בשנת 1863. עם הארכיטקטורה הגותית שלה, הכנסייה היא מבנה מרשים עם חוף ים ומגדל תצפית.

לאחר מכן, הטיול ממשיך למערת Hinagdanan, הנגישה ביותר מבין המערות של בוהול. היא מתהדרת במספר רב של נטיפים וזקיפים ומובילה לבריכת מעיינות תת-קרקעית.

מכאן נמשיך לחוף אלונה, המפורסם בחופי בוהול. חוף החול הלבן באורך 800 מטרים שלו זרוע מסעדות ואתרי נופש. זוהי גם נקודת המוצא לסיורי צלילה וסיורים ימיים רבים. תהנו גם מארוחת צהריים אורגנית גורמה במסעדת Bee Farm במהלך הסיור.

להזמנת הסיור המודרך בפנגלאו

אם החלטתם לטייל בפנגלאו עצמאית, בעזרת הסירות שמחכות על החוף, תוכלו להגיע גם אל האי באליקסאג – אי קטנטן עם שוניות מרהיבות והרבה מאוד צבי ים שתוכלו לראות בצלילה. אתם יכולים לשלב את הביקור באי כחלק מסיור לבאליקסאג, שגם יקח אתכם לאי וירג'ין הסמוך – אי קטן שכפי ששמו רומז, הוא בתולי לחלוטין ולא נפגע מהתערבות בני אדם. האי לבן ושטוח, ומלבד כמה סירות וכוכבי ים שמנקדים את החול הרטוב, תפגשו רק כמה מוכרים שיציעו לכם תכשיטים ופנינים.

אחרי שהתרגלתם לחופים (מה שיכול לקחת לא מעט זמן), אנחנו ממליצים להתנתק מהדרך המוכרת, לשכור אופנוע (או טוסטוס, ליתר דיוק), ולהתחיל לחקור את האי בעצמכם. על ידי שוטטות שכזו, תגיעו למקומות המפתיעים והיפים ביותר על האי. מאחורי רבות מהפניות יתגלו לכם שווקים מקומיים עם מטעמים שלא הכרתם, נהרות חבויים שמופיעים משום מקום ואנשים חייכנים שישמחו להפנות אתכם לפינה יפה שרק הם מכירים. אפשרות נוספת היא לחקור את אזור בוהול כולו כחלק מסיור אקו-תיירות שייקח אתכם בין יעדים תרבותיים, לגבעות השוקולד של בוהול ולבסוף לשייט על נהר לובוק – לואיי.