טרסות האורז של איפוגאו

'admin'

'admin'

לא חייבים להיות חובבי טבע מושבעים כדי לכלול את טרסות האורז בטיול שלכם. היעד הזה כל-כך יפה, שאף טיול לפיליפינים לא יהיה שלם בלעדיו. המחזה המדהים הזה נמצא במחוז איפוגאו (Ifugao) שבצפון הפיליפינים (אזור קורדילרה). המדרגות העצומות האלו (שמכסות יותר מ-6,000 קילומטרים), נוצרו בידי שבט האיפוגאו לפני אלפי שנים. כל "מדרגה" עצומה שכזו, בה מגדלים עשרות אלפי שתילי אורז, נחפרה ידנית ללא כל כלים מודרניים. חוקרים מאמינים שבניית הטרסות הושלמה לפני 1,000 עד 2,000 שנה.

חופשה בפיליפינים – מידע חשוב למטייל

טיסות לפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

טיסות פנים בפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) בנתב"ג – טיפים ומידע למטייל

השכרת רכב בפיליפינים – השוואת מחירים ומידע שימושי

אינטרנט, סלולרי ותקשורת בפיליפינים

אם התעניינתם בעבר בטרסות האורז בפיליפינים, כנראה שגם שמעתם את השם בנאווי (Banaue). אך אלו לא אותם מקומות. בזמן שאיפוגאו הוא השם הכללי לכל המחוז, בנאווי הוא אחד מ-48 מקבצי טרסות שנמצאים במחוז. עם זאת, הוא בהחלט אחד היפים ביותר והפופולריים ביותר בקרב תיירים. אבל רק הטרסות של באטאד, בנגאאן, מאיויאו, הונגודן ו-נגדקאן נחשבות לאתרי מורשת עולמיים של אונסק"ו.

עם השנים, שינויים אקלימיים והמודרניזציה של האזור העמידו את הטרסות בסכנה. לא רק שמבנים מודרניים יותר מתחילים להופיע באזור, אלא שגם תושבים צעירים רבים בוחרים שלא לתחזק את הטרסות, ולחפש עיסוקים מתקדמים יותר. כיום, כמעט שליש מהטרסות ננטשו והן מתחילות להיעלם. במטרה לשמור על הפלא ההנדסי הזה, המדינה החליטה ליצור תכנית לשימור טרסות האורז, מה שהצליח להוציא את האזור מרשימת המקומות שנמצאים בסכנת היעלמות.

האזור עדיין לא יצא לחלוטין מכלל סכנה, ולכן כשאתם סוגרים טיול לטרסות האורז, בדקו שמדובר על חברה שעוסקת בתיירות "בת קיימא", שתורמת לשגשוג המקום והאנשים שחיים בו. רוב הטיולים לוקחים בין יומיים לשלושה, ולוקחים אתכם דרך הטרסות (תרתי משמע, תצטרכו להתאזן על דופן המדרגות ולעתים גם ליפול פנימה לבוץ), עד למקומות הקטנים והמקסימים שבהם תבלו את הלילה, תאכלו ותצפו על האזור כולו מלמעלה.

איך מגיעים לטרסות האורז של איפוגאו ומתי?

אם אתם כבר נוסעים לצפון הפיליפינים, כנראה שתרצו להגיע כל הדרך אל בנאווי כדי לראות את האזור היפה שביפים. בנאווי נמצאת במרחק של כ-350 ק"מ ממנילה. בנסיעת אוטובוס לילה, תצטרכו להקריב בין 8-10 שעות מזמנכם. אוטובוסים יוצאים ממנילה מדי יום לנסיעה הלא-קלה הזו. אם התקציב שלכם מאפשר את זה (או אם אתם מתכננים מספיק זמן מראש, והכרטיסים עוד זולים), תוכלו לטוס ממנילה לקאואיאן, ומשם לנסוע "רק" 4 שעות עד לטרסות. מומלץ להגיע לטרסות באזור יוני-יולי, אז האורז בשיא צמיחתו, והגבעות ירוקות לחלוטין. באזור אפריל-מאי האורז עוד בתהליך השתילה, והצבע הירוק רק מתחיל לבצבץ. אחרי שהקציר נגמר, בערך בסוף ספטמבר, המראה הרבה פחות מרשים.

טרסות אורז