מלכודות תיירים בפיליפינים (שלא חייבים ליפול בהן)

'admin'

'admin'

הפיליפינים היא מדינה מדהימה ביופייה, עם תרבות עשירה ותושבים נעימים ומסבירי פנים. אבל כמו בהרבה יעדי תיירות במדינות פחות מפותחות, יהיו מי שינסו להפיל בפח תיירים תמימים. אתם לא צריכים להתחיל לחשוד בכל מי שמחייך אליכם, אבל חשוב לדעת מה הן התרמיות הנפוצות ביותר בפיליפינים, על מנת שתוכלו להתרחק מהן ולא למצוא את עצמכם במצב לא נעים, שיהרוס לכם את הטיול בפיליפינים שלא לצורך.

חופשה בפיליפינים – עוד מידע שימושי

טיסות לפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

טיסות פנים בפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) בנתב"ג – טיפים ומידע למטייל

השכרת רכב בפיליפינים – השוואת מחירים ומידע שימושי

אינטרנט, סלולרי ותקשורת בפיליפינים

אספנו עבורכם רשימה של מלכודות תיירים ועוקצים נפוצים בפיליפינים, על מנת שתוכלו להיות מודעים וזהירים. אם תקפידו להישמר, ותיצמדו לכמה כללים פשוטים, אין ספק שצפויה לכם בפיליפינים חוויה קסומה.

חלפני כספים לא מורשים

אתם הולכים ברחוב, חושבים איפה להחליף את הדולרים שלכם בפזו פיליפיני שייקח אתכם אל היעד הבא שלכם. בדיוק באותו זמן, שלטי ניאון צבעוניים מספרים לכם שאתם ממש ליד חלפן כספים (Change) עם יחסי המרה מטורפים!

כן, הוא נמצא באיזו סמטה, וכשתגיעו שערי ההמרה לא יהיו כל כך ברורים ונגישים, אבל איזה דיל! מה שעלול לקרות זה שהחלפן יספור מולכם את הכסף שהוא נותן לכם בתמורה לדולרים, ובדרך יפיל כמה שטרות על הרצפה, או שישתמש בזריזות ידיים כדי להעלים חלק מהדולרים שלכם ולטעון שהכמות שנתתם לו קטנה ממה שאתם טוענים. אנחנו ממליצים ללכת על בטוח: להחליף כסף רק בחנויות ברחובות ראשיים, בבתי מלון או ישירות מול הבנק. זה עשוי לעלות קצת יותר – אבל אף אחד לא יגנוב לכם את הכסף!

חברים שלא מזהים

אם מישהו שאין לכם מושג מי הוא ניגש אליכם ברחוב ואומר שלום (כאילו הוא מזהה אתכם), צריכה להידלק לכם נורה אדומה. זו אחת התרמיות הפופולריות ביותר המדינה, והיא נפוצה בעיקר במנילה. בדרך כלל יגידו לכם משהו כמו: "אתם לא מזהים אותי? אני עובד במלון שלכם!". אותו אדם יספר לכם שזהו היום החופשי שלו מהעבודה, והוא יציע להראות לכם מקומות יפים בדרך שלכם. במקרה הטוב, הוא יבקש סכום כסף לא קטן על "השירות האדיב" שלו. במקרה הרע, הוא יוביל אתכם אל סמטה שבה ינסו לשדוד אתכם. בקיצור, אם אתם לא מזהים מישהו, אל תתנו לו לשכנע אתכם אחרת.

דרשו להפעיל מונה!

כמו במדינות רבות אחרות, בפיליפינים לא חוקי למונית לנסוע בלי להפעיל מונה.

התעקשו על הפעלת מונה, או שאתם מסתכנים בעקיצה יקרה מאוד. שאלו את הנהג מראש אם הוא מפעיל מונה, ואף פעם אל תיכנסו למונית שכבר מסיעה נוסעים אחרים כי "גם ככה הוא עוד רגע מוריד אותם" (כן, זה קורה). מומלץ גם להפעיל אפליקציית ניווט, שתראה לכם שאתם נוסעים בדרך הנכונה, ולא מסתובבים סתם רק כדי להעלות את מחיר הנסיעה.

היזהרו מכספומטים

ראיתם במקרה את סרטוני הפייסבוק שמציגים כספומטים עם מצלמות נסתרות, או קורא כרטיסים מזויף שמולבש על קורא הכרטיסים האמיתי וסורק את האשראי שלכם? אז בפיליפינים זה הרבה יותר נפוץ.

בדקו כל כספומט שאתם מושכים ממנו, והימנעו מכספומטים שנמצאים בתוך פיצוציות וחנויות קטנות. הכי טוב להשתמש בכספומטים בתוך בנקים בלבד. מומלץ לדאוג לכסף מזומן מבעוד מועד, במקומות שאתם בטוחים במאה אחוז באמינותם. אם אתם משתמשים באשראי בפיליפינים, מומלץ לבדוק לאחר החזרה הבייתה את פירוט החיובים, ולבדוק שאין בהם שום עסקה לא מוכרת.

קליע במזוודה

זה לא נפוץ, אבל היו כמה מקרים בהם עובדי האבטחה בשדה התעופה שתלו קליע במזוודה של נוסע. כשהקליע הופיע בסריקות הבטחון, העובדים דרשו שוחד כדי לא להסגיר את הנוסע לרשויות. הפתרון הטוב ביותר כדי להתמודד עם זה הוא לנעול את המזוודה, או לעטוף אותה בניילון נצמד לפני ההמראה.

בכל מקרה, תמיד שימו עין אחת על המזוודה שלכם מהרגע שאתם רואים אותה על המסוע בפעם הראשונה, ואל תשאירו אותה ללא השגחה עד שתגיעו למלון.

הברחת סמים

ברור לנו שאתם לא מתכוונים להבריח סמים אל הפיליפינים או מחוץ להם, אבל לרשויות החוק זה לא ממש ברור. יש עבריינים שמנסים לשתול סמים על תיירים כדי לסחוט אותם או כדי להעביר באמצעותם סמים אל או מחוץ למדינה.

זה יכול להיות באמצעות השתלתם במזוודה או "שרשרת ברוכים הבאים" שמגישים לכם כשי, שבתוכה נמצאים הסמים. ככלל, אל תיקחו שום דבר (במיוחד לא בחינם) מאף אחד שאתם לא מכירים. אם מישהו עם כפפות מנסה להלביש עליכם משהו, סרבו בנימוס. וכמו בטיפ הקודם, נעלו את המזוודות שלכם כשאתם מחוץ למלון.

רשתות WiFi לא רשמיות

יש לא מעט רשתות ווי-פי חינמיות בפיליפינים, כמו בשדה התעופה או במסעדות גדולות. אבל יש גם לא מעט רשתות לא מאובטחות שמנסות לעבוד עליכם. כשתתחברו אליהן, הפרטים שלכם יהיו נגישים לכל מי שמחובר לרשת. לכן כדאי לגלוש (מהטלפון) ברשת סלולרית בלבד (קנו כרטיס סים לפיליפינים מראש), או לוודא שאתם מחוברים לרשת אלחוטית רשמית של גורם מהימן.

כשאתם גולשים (ובמיוחד אם אתם באתר שדורש סיסמה או פרטי כרטיס אשראי), בדקו שכתובת האתר מתחילה בקידומת https, שמעידה על היותו מאובטח.