לא אמורה להיות לכם בעיה להתנהל עם כסף בפיליפינים. התשתיות קיימות ואפשר בקלות למצוא בנקים וחלפני כספים חוקיים. אבל יש כמה דברים שכדאי לכם לדעת כדי שלא תופתעו ברגע שתגיעו. קודם כל, אנחנו ממליצים להכיר את השטרות ולהצליח להבדיל ביניהם בקלות. אם תושיטו לנהג מונית שטר גדול מדי ותצאו, לא מאוד סביר שהוא יתקן אתכם. הרגישו בנוח עם השטרות, כפי שאתם משתמשים בנוחות בשטרות בישראל.

חופשה בפיליפינים – עוד מידע למטייל

טיסות לפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

טיסות פנים בפיליפינים – השוואת מחירים והזמנות

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) בנתב"ג – טיפים ומידע למטייל

השכרת רכב בפיליפינים – השוואת מחירים ומידע שימושי

אינטרנט, סלולרי ותקשורת בפיליפינים

הפזו הפיליפיני (בעל הסימון ₱) חלש משמעותית מהשקל הישראלי. שקל אחד שווה בערך 15.4 פזו (נכון למאי 2022). השטרות מגיעים בעיקר בערכים 20, 50, 100, 500 ו-1000 (יש גם שטר של 200 ושטר של 10 שאינם נפוצים כלל).

פזו אחד מחולק למאה "סנטאבוס" (Centavos). אבל בגלל ערך הפזו, כנראה שלא תצטרכו להתחשב בו בכלל.

במהלך הטיול תצברו כמות גדולה של מטבעות (מטבע של פזו אחד, חמישה או עשרה). גם אם נדמה לכם שאין מה לעשות איתם, שמרו אותם! אתם תרצו אותם כשתצטרכו להשאיר טיפ, לתת סכום מדויק לנהג או לצבור אותם לסכום משמעותי, שתוכלו לרכוש בו משהו בהמשך החופשה בפיליפינים.

הזמנת פזו פיליפיני (PHP) לנתב"ג

אם אתם רוצים להיות בטוחים שאתם מגיעים לחופשה בפיליפינים מצוידים בכסף מקומי חוקי, בלי לבזבז זמן וכסף מיותרים על המרות במהלך השהות בחו"ל, תוכלו לבחור באופציה של הזמנת פזו פיליפיני לשדה התעופה (תוכלו להשתמש בתיבת החיפוש המופיעה כאן בהמשך), אותו תוכלו לאסוף לפני הטיסה בסניף בנק הפועלים בשדה התעופה בן גוריון (בטרמינל 3 או 1), אשר פתוח בכל שעות פעילות שדה התעופה.

 


עוד יתרון משמעותי מאוד של הזמנת פזו פיליפינים לנתב"ג אונליין היא האפשרות לחלק את סכום הרכישה של פזו פיליפיני לתשלומים בכרטיס האשראי, כך שתוכלו לפרוס את העלויות של טיול בפיליפינים בצורה הנוחה לכם ביותר.

יתרון נוסף הוא הידיעה שביצעתם את ההמרה של שקל לפזו פיליפיני במקום מאושר, המספק לכם שטרות מקוריים, וכך לא צפויות לכם תקלות או אי נעימויות לא צפויות במהלך שהותכם בפיליפינים. חברת FlyMoney, המפעילה את השירות, פועלת באישור משרד האוצר ומעמידה לרשות לקוחותיה שירות לקוחות זמין בכל עת, כך שתמיד תוכלו לקבל מענה מקצועי וישיר, במידה ותיתקלו בקשיים או בתקלות במהלך ההזמנה או לאחריה.

לבסוף, כדאי גם לקחת בחשבון את העובדה, שכאשר אתם מזמינים פזו פיליפיני לנתב"ג, אתם יכולים לקחת בחשבון מראש את עלויות ההמרה, ויימנעו מכם הוצאות לא צפויות. המחיר שמופיע באתר בעת הזמנת פזו פיליפיני לנתב"ג הוא המחיר הסופי שייגבה מכם, ללא אותיות קטנות וללא סימני שאלה.

שימוש בכספומטים

אם אתם לא מסתובבים בעיר גדולה, יהיה די קשה למצוא כספומט, ובמיוחד אחד שעובד. גם במקומות מתויירים כמו פאלאוואן או פנגלאו יכול להיות שתמצאו רק כספומט בינלאומי אחד. אם אתם משתמשים בכספומט, וודאו שאתם משתמשים במכונה שנמצאת בתוך בנק או מחוברת לקיר של בנק. אלו המכונות הבטוחות ביותר. יש סיכוי נמוך בהרבה שהכרטיס שלכם ייסרק על ידי עבריינים ובמקרה שהכרטיס נבלע, תוכלו להיעזר בבנק כדי לשחרר אותו. הבנקים הגדולים בפיליפינים הם BPI, BDO או MetroBank. בדרך כלל תוכלו למשוך עד 10,000 פזו במשיכה אחת (690 שקלים) ותיגבה מכם עמלה של 200 פזו (14 שקלים). 

אם הכספומט מאפשר לכם לבחור – בקשו שטרות קטנים. אם אין אפשרות כזו, בקשו סכום שיאלץ את הכספומט להוציא לפחות שטר אחד קטן מאלף (כלומר בקשו 9,500 במקום 10,000). יכול להיות קשה לפרוט שטרות גדולים, במיוחד בעיירות קטנות יותר. בתחבורה ציבורית למשל, נחשב לא מנומס לשלם בשטרות גדולים, וגם אף פעם לא נעים "לתקוע" מישהו עם שטר גדול ולקחת ממנו את כל העודף. 

שימוש בדולרים

יש מקומות מועטים שיהיו מוכנים לקבל תשלום בדולרים, במיוחד אם מדובר על מקרה חירום ונתקעתם בלי פזו. אנחנו ממליצים לא לצאת מהחדר בלי כמה עשרות דולרים כגיבוי, מוחבאים איפשהו עליכם. תוכלו להמיר אותם לפזו, או להשתמש בהם במקרה הצורך. כשאתם ממירים דולרים, כדאי שתבדקו מראש את שער החליפין, כדי שתדעו אם ההצעה שניתנה לכם הגיונית.

שימוש בכרטיסי אשראי

כרטיס אשראי בפיליפינים יעזור לכם בעיקר בערים גדולות (מנילה או סבו). גם במקומות מאוד תיירותיים (כמו בוראקאי) תוכלו לשלם ברוב המקומות עם כרטיס אשראי. אבל ברירת המחדל בפיליפינים היא תשלום במזומן. על הוצאות גדולות (כמו טיסות פנים או לינה במלונות יקרים) אין בעיה לשלם באשראי. אבל אם תבחרו לשלם על אטרקציה באשראי, יכול להיות שתתווסף למחיר עמלה שיכולה להגיע לגובה של 10 אחוזים. ואם כבר אשראי – מאסטרקארד או ויזה. לאחרים אין סיכוי לקבל שירות.

נותנים פה טיפ?

האמת? זה לא ממש ברור. אף אחד לא ידרוש מכם טיפ (ובטח שלא ירדוף אחריכם אחרי שעזבתם בלי להשאיר כלום), אבל זה מוערך מאוד. מול נהגי מונית, מקובל לעגל את סכום המונה כלפי מעלה לסכום עגול. אבל גם מאוד הגיוני לא להשאיר טיפ בכלל עבור נהג שסירב להפעיל מונה, או מלצר שהתעלם מכם לאורך הארוחה. אם החלטתם להשאיר טיפ, 10-15 אחוזים יספיקו. בשביל זה שמרתם את כל המטבעות האלו.